Remember me? :D

galathea

Trådstartare
Hej hopp! Minns ni mig? Jag har inte varit inloggad på ett gäng år så jag fick onekligen skapa nytt konto nu, men mitt gamla användarnamn var det ingen som tagit. Ser allt att det finns lite gamla namn här som jag känner igen, och en del har jag ju även inne på ansiktsboken. :) Hur som helst, I'm back!

Var nog mest känd som "hon med afghanerna" gissar jag. Afghanerna ligger i soffan och slappar, och mår alldeles utmärkt. Flocken har även utökats med en liten bracco italiano-tös (Leelo) som nu är 10 månader gammal och tränas i allt ifrån jakt till lydnad och så småningom även drag. Sååå vi tänkte hänga på här lite igen, då vissa andra sidor orsaker alldeles för mycket magsår hos mig och vi saknar lite hundprat. :)

Lite kort update för den som minns min fina grå afghan Cerberus, som är den jag tävlat aktivt med. Han hann samla på sig titlarna FD 1 RLD N RLD F RLD A och RLD M innan han slet sig och jagade en katt ned för ett 2,5 meter hög vägg. Katten hade redan vikt av så den klarade sig utan en skråma, men Cerberus trasade sönder sin handled (tassen stack liksom upp framåt :( ) och är nu stelopererad. Han har gått utan gips i 1,5 vecka nu och det läker fint, men tävlandet lär vi nog inte få återuppta för jbv gissar jag. Men han är lika glad som vanligt, och det är förstås det allra viktigaste.

Här är två bilder på min flock, tagna i våras. Cerberus och Leelo på den översta, och systrarna Zoria och Kali på den undre. Ursäkta om bilderna är gigantiska, eller om ni inte kan se dom kanske? Jag har glömt av hur allt fungerade här, men gissar att minnet kommer tillbaka allt eftersom. :D

Hej svejs så länge!

11083616_10153170531886672_5489960499125597256_n.jpg

10577110_10153170531946672_8397232129650190406_n.jpg

Känner igen namnet Cerberus från freestyle-världen :)
Tråkigt med skada så ni inte kan tävla mer. Men jäkligt imponerande över alla titlar med en vinthund, som i mina ögon är svårmotiverade.

Välkommen tillbaka!
Minns dina trådar om Cebbe med glädje, så synd att han är skadad *håller tummarna för gott tillfrisknande*

Åh, en Bracco :love: Vill ha!

Jag är kanske för ung för att minnas dig :D Men välkommen tillbaka iallafall! Synd på steloperationen, men skönt att han klarade sig så pass bra som han gjorde iallafall :)

Jag kommer också ihåg dig och dina fina vovvar, framförallt Cerberus! Så himla tråkigt med hans tass, jag hoppas den läker på fint och att han fortsätter vara glad!

Och grattis till din nya familjemedlem - är det en Joplinavkomma? :) Hur som, ursöt verkligen, precis som dina andra finingar :)

Känner igen namnet Cerberus från freestyle-världen :)
Tråkigt med skada så ni inte kan tävla mer. Men jäkligt imponerande över alla titlar med en vinthund, som i mina ögon är svårmotiverade.

Ja han har ju startat lite i freestyle. Vi bytte över till rally under en period eftersom det är lite ont om freestyletävlingar, och planen var att ta upp freestylen igen när han taigt mästartiteln. Men bara några veckor efter sista kvalificerade resultatet så fick han ligamentskadan. Men men, nu är det rehab och sedan får vi se. :)

Välkommen tillbaka!

Jag minns dig :) Höll du inte på att utbilda Cerberus till vård- eller terapihund?

Jo det stämmer säkert, det var ju ett gäng år sedan. Han och Kali arbetar idag som terapihundar (han är ju dock sjukskriven pga skadan), och jag har just fått ett nytt jobb som föreståndare på en daglig verksamhet på en liten hästgård där vi även kommer jobba som terapihundekipage. :)

Jag kommer också ihåg dig och dina fina vovvar, framförallt Cerberus! Så himla tråkigt med hans tass, jag hoppas den läker på fint och att han fortsätter vara glad!

Och grattis till din nya familjemedlem - är det en Joplinavkomma? :) Hur som, ursöt verkligen, precis som dina andra finingar :)

Ingen Joplin-bebis, men bara några veckor äldre än hennes kull så vi träffar dom en del på kennelträffar/träningsläger. Leelo är kusin till Jolene, alltså importerad från Ungern. Så hon är en del av Tinas kennel och jag har henne på foder. :)

Ingen Joplin-bebis, men bara några veckor äldre än hennes kull så vi träffar dom en del på kennelträffar/träningsläger. Leelo är kusin till Jolene, alltså importerad från Ungern. Så hon är en del av Tinas kennel och jag har henne på foder. :)

Åh vad spännande :) Det är fantastiska hundar de dära Braccosarna :love:

Och grattis till jobbet - låter verkligen jättespännande!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka