Is
Trådstartare
Är det någon som har koll på vad som verkligen gäller vid reklamation av ett uppenbart produktionsfel.
Köpte en 50 tums tv för några månaders sedan och fick ett trådlöst tandjentbord i julklapp. Upptäckte då att det inte går att sätta in någon USB i USB uttaget då uttaget är felgjort.
Pratade med Samsung supporten som normala fall erbjuder hemservice. De har kollat bilder och även dem konstaterar att porten uppenbart är felande men att reklamationsärenden på deras produkter måste gå via återförsäljaren. Återförsäljaren vill att jag kommer in med den till butik alt postar den där den då ska på service i ca 4 veckor.
1. Pga covid är det inte lämpligt att jag reser 12 mil änkel resa för att kunna reklamera i butik.
2. Att skicka den känns svårt när den är så pass stor. Jag har inget bra emballage och vad händer då om den går sönder i posten?
3. Kan jag i det här läget kräva nått alls utom det dom redan erbjudit (känns ju lite sisådär att skicka en helt ny produkt på service och behöva vara utan i mer än en månad pga produktionsfel. Och även om jag far och lämnar den i butik så innebär det att jag måste resa totalt 48 mil för att lämna och hämta den vilket inte heller är helt gratis....)
Tänker om jag åtminstone kan kräva att de står för emballage + porto eller likande.
Köpte en 50 tums tv för några månaders sedan och fick ett trådlöst tandjentbord i julklapp. Upptäckte då att det inte går att sätta in någon USB i USB uttaget då uttaget är felgjort.
Pratade med Samsung supporten som normala fall erbjuder hemservice. De har kollat bilder och även dem konstaterar att porten uppenbart är felande men att reklamationsärenden på deras produkter måste gå via återförsäljaren. Återförsäljaren vill att jag kommer in med den till butik alt postar den där den då ska på service i ca 4 veckor.
1. Pga covid är det inte lämpligt att jag reser 12 mil änkel resa för att kunna reklamera i butik.
2. Att skicka den känns svårt när den är så pass stor. Jag har inget bra emballage och vad händer då om den går sönder i posten?
3. Kan jag i det här läget kräva nått alls utom det dom redan erbjudit (känns ju lite sisådär att skicka en helt ny produkt på service och behöva vara utan i mer än en månad pga produktionsfel. Och även om jag far och lämnar den i butik så innebär det att jag måste resa totalt 48 mil för att lämna och hämta den vilket inte heller är helt gratis....)
Tänker om jag åtminstone kan kräva att de står för emballage + porto eller likande.