Regnväder ställer till det – tävlingen inställd

Ingen stoppar väl i 4 brodd i varje sko?!? Totalt livsfarligt att göra så! Jag vet inte iofs hur mycket hoppryttarna stoppar i men ingen fälttävlansryttare värd namnet skulle brodda med 4 brodd/sko. :crazy:
Väldigt få hoppryttare också skulle jag tro. De flesta i eliten brukar ha två i framskorna, ibland något "framflyttade" jämfört med standardplacering för att minska risken att de slår på sig i magen/armbågarna. I bak kan de ha tre, den tredje på utsidan, längre bak än en "vanlig tåbrodd" och lägre/rundare än värstingbroddarna för att minska risken att de trampar sig själva.

horseshoe_caulks.jpeg


https://proequinegrooms.com/wp-content/uploads/2021/09/horseshoe_caulks.jpeg
 
Vi tävlar alltid oskott på gräs, nu rider vi ju ponny och tävlar inte de höjderna, max 120, men det fungerar bra tycker jag. Har dock bara ridit på regnig bana, inte vattensjuk bana.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På grund av stora mängder regn ställs Falsterbo derby in. Det meddelades av arrangören på lördagskvällen.
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stora mängder regn ställde till lördagens tävlingsprogram på Falsterbo Horse Show.
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stora mängder regn gör nu att Falsterbo Horse Show behöver göra förändringar i sitt tidsschema. Derbyt ställs in, för första gången på...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den tredje omgången av nationshoppningsserien Longines League of Nations skulle ha ridits med start klockan 16:00 under fredagen i St...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp