Regntäcke...

L

Liljan80

...nu är det dax att skaffa ett regntäcke till pållen. Han har aldrig haft något så jag är lite fundersam på storlek.

Han är manke => svans 135 cm
och mitten av bringan => svans 215 cm (på tjockaste stället) :angel:

Vilken storlek skulle ni rekomendera?

Han är korsning ardenner/fjording så jag vet inte vad det kan tänkas behöva vara för storlek så det inte bli för tajt över rumpan eller halsen. :confused:

Sv: Regntäcke...

Jag skulle prova med 145 cm. Till min förra fjording hade jag 135 cm och det var lagom, trots att hon var 125 cm mellan manke och svans. Den bredare halsen/bogen ställde till det så att täcket hamnade längre fram än "normalt".

//Alice

Liknande trådar

Utrustning Jag är just nu på jakt efter en sadel åt min inte-så-unga men inte inridna (under inridning) häst, men jag blir helt tokig på...
Svar
2
· Visningar
2 415
Islandshäst Valde att lägga tråden här trots att den nog bör ligga på utrustning. Kändes som att ni här på islandshäst har bäst koll. Men moderator...
Svar
16
· Visningar
1 795
Utrustning Var in och köpte ett innertäcke till min unghäst här om dagen,stog att det skulle vara 125,men verkade vääldigt stort,så jag chansade...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: feel
·
Utrustning Har beställt ett i 135 till ponnyn som är 130 cm över ryggen och 62 från manken ned till mitten på bringan (precis så som ett välskuret...
Svar
6
· Visningar
848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka