Regler på skydd i hagen,nyfiken bara

charmant

Trådstartare
Hur länge kan hästarna gå i samma hage utan att det krävs vindskydd?Räcker det med skog och så eller måste det finnas annat byggt skydd?En liten fundering jag kom på bara.Tacksam för svar.

Sv: Regler på skydd i hagen,nyfiken bara

Om hästen under den tid på året "då betestillväxt inte sker" går ute 12 timmar eller mer i sträck, så måste det finnas ett byggt vindskydd i hagen. Så vitt jag vet, skall detta ha åtminstone tre hela väggar.

Den djurskyddsinspektör jag pratade med sa att vindskyddet ska vara byggt och skydda mot vind och nederbörd. Och precis som du skrev ska djuren ha tillgång till detta då inte betestillväxt sker och om djuren går ute mer än 12 timmar i sträck!

Man tar ju alltid in hästen och rider :angel:

Ärligt talat så är ju reglerna för sånt inte helt tydliga. Många har ju hästarna på sommarbete väldigt länge och redan nu kan det ju faktiskt bli svinkallt om det regnar och blåser... Men alla tar ju hand om sina små ögonstenar på bästa möjliga vis. :)

malu

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 121
Senast: Juli0a
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
320
Senast: Cactus
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 986
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama