Regler ang. lokala tävlingar???

L

Lavalampa

Ja har nåra frågor...

*E det nån som vet på vilken höjd/vilken klass man måste ha tävlat för att få tävla lokalt?
*Från o med vilken höjd tävlar man i om man tävlar lokalt?
*Sen har ja en annan fråga också, i vilken klass måste man ha tävlat för att få tävla i ponnycupen?

Svar är guld värt!! Tack på förhand!
:bow::bow::bow::bow:
-:bow::bow::bow:
--:bow::bow:
----:bow:

Sv: Regler ang. lokala tävlingar???

Har du tagit Grönt Kort?
I TR får du svar på många av dessa frågor.

*E det nån som vet på vilken höjd/vilken klass man måste ha tävlat för att få tävla lokalt?
Du får starta lokal tävling utan att ha kvalat dit. Däremot måste du ha tagit grönt kort och ha en giltlig ryttarlicens som du löser på svenska ridsportsförbundets hemsida.
*Från o med vilken höjd tävlar man i om man tävlar lokalt?
Det beror sig på om du rider A,B,C,D-ponny eller om du rider storhäst. Detta finns angivet i TävlingsReglementet
*Sen har ja en annan fråga också, i vilken klass måste man ha tävlat för att få tävla i ponnycupen?
Det står förmodligen angivet på disktriktsförbuntets hemsida

Eftersom lokalt är det lägsta du kan tävla så behöver du inte ha tävlat innan.

För D-ponny är det Lätt D, dvs 80cm, för storhäst 90cm (ibland 80cm). Vad rider du för häst? :)

Vilka klasser du måste ha startat för att få tävla ponnycupen är olika från ridskola till ridskola, hos oss ska man ha hoppat ett par klubbtävlingar på 70 cm. Hör med din ridlärare.

Det finns ingen nedre gräns på vilka klasser man kan ha på lokal tävling, det är arrangören som bestämmer det.
/Lady_S

Ser att du bor i stockholm, och den ponnycup jag red när jag tillhörde stockholm var en cup mellan olika ridskolor.
Jag minns inte vilken höjd vi hoppade men det var stilhoppning.

Du får fråga på din ridskola om de har något lag och vilken ridlärare som har hand om det. Ridläraren vet om du är tillräkligt duktig för att få vara med.

När jag red var vi nog 6 st i varje lag, man åkte till alla ridskolor och de kom till oss. Först red de som tillhör ridskolan sina hästar och hoppade en bana sen fick klubben man tävlade emot rida på de andra hästarna och hoppa samma bana.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 184
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar