Registrera fullblodssto i APHA...

Texaz

Trådstartare
Hur gör jag för att registrera mitt fbl-sto i APHA? Vad jag förstått ska fölet registreras som Cropout, stämmer det?

Hoppas att få svar!:laugh:

Sv: Registrera fullblodssto i APHA...

Du skickar in en fotokopia av regbeviset från Jockey Club (är hon inte reggad där måste hon reggas där först) -både fram och baksida.
Samt leasingavtal om du inte är ägare.

Fölet (förmodar mamma fbl, pappa paint) är inte en cropout utan en vanlig paint, regular om den har fläckar och solid om den är enfärgad.

En cropout är en fläckig fölunge ur två quarterföräldrar.

Glasklart? :)

Så det räcker med att skicka in kopia på regbeviset? Inga andra blanketter??

Och sen registrerar jag alltså bara fölungen som paint, på vanligt vis...

Hur vet man om stoet är reggat i JC? :confused:

Om den är registrerad i en underföreing till Jockey Club, förmodar att svensk galopp (?) eller vad den svenska motsvarigheten heter är en underförening. Vad står på hennes regbevis?

Foton krävs också fram/bak/båda sidorna på hästen.
Samt att man skickar in detta formulär

http://www.apha.com/forms/PDFFiles/05AppendixRegApp.pdf

Sedan måste hingstägaren ju anmäla in betäckningen och betala avgifterna, innan du kan regga fölet och den reggas då som Regular Paint eller Solid Paint Bred beroende på hur den ser ut.

Ja stoet äger jag ju, måste sen lösa det här med hingstdelen dock...:crazy: Kanske bäst att börja i den änden:idea:

Jag hade fixat registreringen av stoet direkt så har du det gjort, och jobbat på hingstbiten samtidigt :)

Om den är registrerad i en underföreing till Jockey Club, förmodar att svensk galopp (?) eller vad den svenska motsvarigheten heter är en underförening. Vad står på hennes regbevis?

Foton krävs också fram/bak/båda sidorna på hästen.
Samt att man skickar in detta formulär

http://www.apha.com/forms/PDFFiles/05AppendixRegApp.pdf

Sedan måste hingstägaren ju anmäla in betäckningen och betala avgifterna, innan du kan regga fölet och den reggas då som Regular Paint eller Solid Paint Bred beroende på hur den ser ut.

Får intrycket att den ska användas för att regga paintar som finns i andra register, eller har jag fel?

Appendix registration is available to horses registered
with an APHA-recognized international
Paint Horse registry. Appendix registration indicates
an intent to use a stallion or mare in a breeding
program designed to produce offspring eligible
for APHA registration with full privileges.
Registration of a gelding in the Appendix Registry
would be for performance purposes only.

Sorry, det är under samma regel i regelboken.

Isf behöver du inte fylla i något mer, utan bara skicka in kopia på regbeviset, båda sidorna!

Liknande trådar

Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
534
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 190
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 479
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka