Regionalt på ponny kavaj?

A

Axtelius

Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling.
och de tävlingar jag varit på i år har de sagt att alla måste bära kavaj och alla måste bära väst(ponnytävlingar vill säga). Men nu när jag läste ryttarmedelandet till SRK regionala ponnytävling i helgen så står det:
From. regional tävling skall ridkavaj bäras. Junior (alltså ponnyryttare)skall ha godkänd säkerhetsväst och får då rida utan ridkavaj.
Betyder det att ponnyryttare/juniorer inte behöver ha kavaj utan får ha jacka ändå?
Jag har ej frågat någon överdommare på tävlingsplats men både på Björklinge och Heby hörde jag några ryttare bli tillsagda att de var tvugna att bära kavaj inne på banan innan de gick in i colektingring.. kan någon förklara vad det ska vara!
Jag hade själv tolkat TR som att man måste ha kavaj, men jag blev osäker på det nu.

Sv: Regionalt på ponny kavaj?

Om man är junior och således rider med säkerhetsväst är man inte tvungen att bära kavaj. Det räcker med annan långärmad tröja under västen.

Om man är junior och således rider med säkerhetsväst är man inte tvungen att bära kavaj. Det räcker med annan långärmad tröja under västen.

Men det stämmer att man ej får ha jacka

Jag är 100% på att du som junior får ha långärmad tröja och s-väst, däremot inte jacka och västen skall sitta utanpå tröjan

Jag tror också att du som äldre ryttare får rida utan kavaj om du har s-väst och långärmad tröja, men det är jag inte 100% på

Jag tror också att övriga bestämmelser med skjorta/krage/slips etc gäller även till väst och tröja (fult utan i vilket fall... :D)

tack tack... Fick veta det på tävlingen också

Liknande trådar

A
Hoppning Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling. och de tävlingar jag...
Svar
10
· Visningar
1 308
Senast: Jardina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama