Reflexhalsband till nätt kattfröken.

Skjøldur

Trådstartare
Jag har en ny katt i huset. En söt röd lite långhårig kattfröken som är ca ett år. Jag köpte ett likadant halsband till henne som jag haft till Såfin men det är för stort! Mindre finns inte i Arvika. Kan ju alltid kolla i Karlstad men jag undrar ändå - känner någon till någon butikskedja eller postorder som har resflexhalsband till katt med smal hals och litet huvud? Det ska ha säkerhetslås som går upp om katten fastnar. Resårband är inte lika säkert. I värsta fall skulle jag kunna klippa sönder det här halsbandet, ta bort avkortningspännet och sy ihop det med björntråd. Vessla vill självklart inte ha halsband för det har hon aldrig haft.

Hon kommer från ett "förvaringshem" för katter som Årjängspolisen beslagtagit. Gamla husse må ha sjunkit djupt i droger och krim men han har säkert varit snäll mot katterna för hon trygg och glad. Hon var inte mager då hon kom till katthemmet heller. Hon har inte visat tecken på att löpa då hon var på förvaringen men har svårt att tro att gamle husse tänkt på kastrering. Frågade vet i Arvika igår om de kunde ta ultraljud för att se om hon är kastrerad men de har ingen apparat för smådjur. Vet sa att man kanske kan se om det finns könshormoner eller inte på blodprov, hon skulle ta reda på det för hon visste inte säkert. Annars måste jag till djursjukhuset bara för det = dyrt. Tills vidare får hon vara innekatt här. Hon kostade 700 kr så jag klagar inte på familjen med kattstugan där hon som sagt varit på förvaring för att dom inte kollat upp saken.
 
Senast ändrad:
Sv: Reflexhalsband till nätt kattfröken.

Funkar det med reflexhalsband på en långhårig katt? Tycker inte alltid det syns så tydligt på mina korthåriga.
Det finns en hel del nätbutiker med kattsortiment. Supercat, Kattkompaniet mfl.
 
Sv: Reflexhalsband till nätt kattfröken.

Jag klipper bort lite päls på sidorna om halsen och under hakan, dels för att det ska synas bättre och dels för att pälsen tovar sig annars. I nacken bortar jag så ofta som möjligt för det blir så fult om man klipper där. Ändå syns inte halsbandet så mycket om det är ljust, men lyser billyktorna på det så skiner det igenom. Det gjorde det på min gamla katt än fast hon också var långhårig och dessutom brun-svart. Hon blev nitton och visst hade hon trafikvett, men vem vet -halsbandet kan ju ha räddat henne någon gång ändå. Hennes dotter är sjutton och går också med reflexband. Därför håller jag på att reflexhalsband ska det vara!
 
Sv: Reflexhalsband till nätt kattfröken.

Jag har också bara reflexhalsband på mina. Har hittat fina svensktillverkade, inte alls dyra, i läder med nitar men de har resår i stället för säkerhetslås.
 
Sv: Reflexhalsband till nätt kattfröken.

vart hittade du de?
jag kör Bole (tror jag det är). men endast resår men det sitter mcyket bättre tycker jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp