Redigera TV-program till DVD

_carmenzita_

Trådstartare
Om man spelar in ett program från TV:n via DVD:n, hur fasen kan man redigera det på datorn? Jag får meddelande om "felaktigt format", men vet inte hur jag skall lösa det?
Vad är det för format som används på TV:n egentligen, eller hur GÖR NI???
 
Sv: Redigera TV-program till DVD

Tja MPEG format är det.
Fast man kan konventera om många format till DVD format (VOB filer)

Var är det som bråkar?
När du ska redigera filmen eller när du ska skapa den färdiga DVD?
 
Sv: Redigera TV-program till DVD

njae, minns inte vad formatet hette med det var inte MPEG iallafall, det klarar datorn av. Det som bråkar är när jga stoppar in den inspelade(från TV:n) dvd-skivan i datorn så kan jag inte ens öppna den. Trodde ett tag att jag missat att "finalize " skivan så då gjorde jag det och inbilloade mig att kunna redigera den, men nepp!
Några tips? Skall kolla upp formatet för detta är j-t irriterande :/
 
Sv: Redigera TV-program till DVD

Jo de flesta DVD spelare klarar av MPEG att spela upp så tar du bara reda på vilket format den sparas i så kan vi nog lösa det.
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
390
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 935
Senast: hastflicka
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 943
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp