TheHunted

Trådstartare
Vad tycker ni om Red Mills foder

har börja använda Cool´n´Cooked Horse & Pony Mix

Kan man fodra med betfor samtidigt som hästen får det fodret??

SKulle man kuna tillägga tex: vitlök efter som fodret inte inhåller det??

kan man lägga till B vita min sen när det behövs??

vad anser ni är bäst??

Just nu går min häst på korn, men vill gärna byta till red mills. tyckte det fodret värkade bra

Sv: Red M*lls

Tycker att det verkar vara ett överskattat foder med alldeles för högt kilopris...

Sv: Red M*lls

Jag fodrar mina unghästar med Red Mills, och är än så länge mycket nöjd! De älskar det, och de har tagit sig fint i hullet och har en glansig fin hårrem! Jag blandar ut det med havre, dels för att få ett billigare kilopris, dels för att det var havre de gick på innan.
Den ena unghästen får även betfor, men det är mest för att han ska kunna skölja ned sin medicin med det, annars behöver man inte ge det.

Funderar skarpt på att börja ge Red Mills till min vuxna häst med, då det är bekvämt att bara behöva ge ett foder.

Blev rekommenderad detta foder av andra i stallet som också är mkt nöjda och som tyckte att det kunde passa mina hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Det har nu gått ungefär tre veckor sedan min häst skadade sig och ställdes på boxvila. Vi var på klinik för 10 dagar sen och ska...
Svar
17
· Visningar
2 842
Senast: orcide
·
Foder & Strö Nu är det dags att ta reda på vilket fodermedel som är det mest populära att tillskottsfodra med! Hö räknas inte för det utgår jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 481
Senast: Laguna
·
Foder & Strö Jag vänder mig nu till er samlade erfarenhet här...jag köpte min häst för ca 1 år sedan, oldenburgare som ridits mkt i dressyr, 11 år...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: arabia
·
D
Foder & Strö Min häst är 18 år i år och är väldigt pillig med maten. Inte bara att han är kräsen utan behöver verkligen ro om man vill han ska äta...
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama