Sv: Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?
Generellt sett trivs ettorna bra och sedan blir det sämre ju längre man går där. Tycker ridningen var riktigt bra, det är bra ridlärare och under det året jag hade hästinriktning utvecklades jag nog som snabbast under min häst-tid i livet. Beror dock på vilken ridskola man hamnar på (där skolan har ridningen) hur hästarna är, tycker ena är väldigt bra och andra... mindre bra.
Skolan är okej, vi har några få riktigt bra lärare. Generellt är det ganska ostrukturerat och dåligt med information i tid om saker. Skolan är inte kass, men varken jag eller stora majoriteten av min klass skulle inte kalla den bra heller.
Vet att många fler än jag är missnöjda. Vet även att realgymnasiet i flera andra städer är väldigt väl omtalade av eleverna - så jag tror att det beror väldigt mycket på vilka som jobbar på skolan helt enkelt - för systemet fungerar ju tydligen bra på andra ställen. Gymnasiet i Gbg kanske blir bättre med tiden också. Skulle jag välja gymnasium nu skulle jag definitivt inte ha valt real tyvärr. Även om jag haft mycket kul där och lärt mig en hel del.
Tycker hästbiten i undervisningen är bättre än resten av skolan.