Rävskabb på valp

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare OroligValpkopare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 714
O

OroligValpkopare

Jag har köpt en valp som ska hämtas om två veckor. uppfödaren ringde igår och sa att valpkullen har rävskabb. Vad skall jag tänka på kan jag ändå köpa valpen, de får medicin nu och så men ajg är orolig för försäkringsreservation osv? Hur gör jag?

Sv: Rävskabb på valp

Du väntar tills valpen är helt friskförklarad och har ett blankt veterinärintyg - alltså helt utan anmärkningar:)

Kanske får den vara kvar en vecka eller två extra hos uppfödaren, men det viktigaste är att den är friskförklarad när du köper den.

Sv: Rävskabb på valp

Rävskabb borde inte krångla till det med kommande försäkring, gör som russinbulle skrev ovan tills den är friskförklarad. Vi har jaft rävskabb på våra och det har varit lätt att behandla.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 421
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 263
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 446
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka