Rävskabb på valp

O

OroligValpkopare

Jag har köpt en valp som ska hämtas om två veckor. uppfödaren ringde igår och sa att valpkullen har rävskabb. Vad skall jag tänka på kan jag ändå köpa valpen, de får medicin nu och så men ajg är orolig för försäkringsreservation osv? Hur gör jag?

Sv: Rävskabb på valp

Du väntar tills valpen är helt friskförklarad och har ett blankt veterinärintyg - alltså helt utan anmärkningar:)

Kanske får den vara kvar en vecka eller två extra hos uppfödaren, men det viktigaste är att den är friskförklarad när du köper den.

Sv: Rävskabb på valp

Rävskabb borde inte krångla till det med kommande försäkring, gör som russinbulle skrev ovan tills den är friskförklarad. Vi har jaft rävskabb på våra och det har varit lätt att behandla.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 394
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 737
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 019
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar