• Trav
  • Trådstartare Trådstartare trolljahn
  • Startdatum Startdatum
T

trolljahn

..var inställt så starthästen kom hem till stallet utan att ha fått springa ett enda dugg..dåligt att inte kunna lägga ut info om det på atg startsidan eller radio , inte ett :crazy: ljud hördes om att tävlingarna var inställda. Hur gör atg med alla v5:or o sånt ; vi får ju transportbidrag men jag tycker dom ska dela ut 5:e pris till alla startande.. :confused:

Sv: Rättvik

Jag var dit på förmiddagen,och redan då sa banmästaren att han inte trodde det skulle kunna gå att köra trav....

Usch, vad trist. :crazy: Det bestämdes kanske inte förrän i sista stund? Var banan otjänlig eller varför ställdes tävlingarna in?

Alla spel återbetalas. Om STC/banan gjort fel (vid t.ex. anmälan) brukar praxis vara att ett fjärdepris betalas ut som kompensation. Jag tycker det är bra att man iallfall får transportbidrag när sådant händer... men jag förstår att det känns surt...

:crazy: Pratade som hastigast med tränare däruppe: han sa att dom anade redan i morse att det inte skulle gå..varför inte gå ut med en varning så att man kan kolla innan man åker..en hade visst åkt 40 mil!

Fast går de ut med en varning om att tävlingarna kanske kommer att ställas in blir det nog inte många av de som har långt som åker... Då blir det massor av strykningar och rumphuggna tävlingar om de trots allt skulle bli av. Det som kunde gjort är att beslutet om att ställa in tagits tidigare på dagen, men de hoppades säkert att banan skulle hålla in i det sista...

fast dom kan ju ha en deadline vid 12 eller 1...jag skulle bli galen om jag hade åkt långt o kommer fram o inget trav....

Fast nu hade väl SMHI prognoser lovat minus på eftermiddagen,vilket inte blev av :smirk: .
Själv har jag varit på Karlstad och startat.Loppet efter mitt,blev tävlingarna avbrutna av dimma :p .

Hur gick det med din träning då ? Höll banan så att du slapp åka hem igen ?

// Suzanne som är nyfiken av personliga skäl (hoppas naturligtvis att du körde en speciell häst och att det gick bra)

Hur gick det med din träning då ? Höll banan så att du slapp åka hem igen ?

// Suzanne som är nyfiken av personliga skäl :angel: (hoppas naturligtvis att du körde en speciell häst och att det gick bra)

Ja, men nu gäller inte detta enbart rättvik...men TROR dom att dom skall få ställa in på morgonen så borde man ju iallafall som långväga gäst få reda på det i tid...att det sen kan bli dimma sent på kvällen är ju en annan sak..skulle inte du bli gnällig om du åkt till färjestad och när du kommer fram är det en tom bana?? och inte blivit informerad....

jag skulle bli gnällig även om det bara var till fstad jag behövt åka faktiskt...det finns annat att göra än att okynnesåka iväg med en häst...

Träna,vad är det :confused: ?
Jag var bara och leverade julklappar till kusken och min andra häst skötare.De måste ju premieras när vi haft det mest segerika år hittills :rofl: .

Ja, det var min granne som åkte långt.... :crazy:

Det jävliga är att det inte är första gången det händer. Har för mig att Solänget gjort samma misstag för nåt år sedan. Uselt att det inte sker några förbättringar. Ringa runt kan väl inte vara så svårt, eller?

Senast ändrad av en moderator:

Rättvik ställde in pga kyla för nåt år sen.Då ringdes det runt till alla somdet gick att få tag på.Tror bara det dök upp två st.

:crazy: Till min kollega ringdes det.. kl 17. Fast om man åker från Enköpingstrakten så är man ju nästan framme då om man nu siktar på start i 1:a... :p Jaja, igår var jag flyförbannad över nonchig attityd men jag har sansat mig idag, tävlingsledningen har bett om ursäkt och det är ju som det är - över vädret råder ingen och banan var verkligen i uselt skick, det är bra att man stoppar när det föreligger olycksrisk. Men jag tycker nog att man kunde ha tagit beslutet lite tidigare, jag undrar hur den stackaren mår som fick sitta o köra i 40 mil i onödan.. :eek:

Det var väl ändå TUR att det ställdes in....med den enorma tjällossning som var..enlogt min kusk så tyckte hon de skulle ha en stor eloge att de faktiskt STÄLLDE in.... :angel:
Julbord...årsfinal...championat å allt va de nu e...det ska mkt till om det ska ställas in då tydligen....Så som tur va ställdes det in...men tyvärr dådå...starx innan kvalen vilket var 17.30 ....
MEn hade det blivit av kunde det ju fått förödande konsekvenser....ni kanske vet vad som hände i våras med den hästen som ramlade ner i ett stort hål i backen, tror det va romme???? pga samma sak...men ni förstår här uppe e de inte så vanligt med tjällossning i December.... :crazy: .....så de väntade väl in i det sista...

Förra veckan skulle jag styra undan för att trava bredvid en stor vattenpöl på Sundbyholms "lilla" rundbana, men hästen tvärnitade . Framför oss var det ett stort djupt hål i banan...tjällossning....om hästen hade hoppat skulle jag hamnat i "underjorden" med vagnen och vad som hade hänt om hästen trampat rakt ner i det vågar jag inte tänka på :eek:
Var sedan tvungen att gå igenom vattnet för att komma tillbaka och gudskelov var det fast mark under vattnet.

Senast ändrad av en moderator:

Usch...fy...sånt där är inge kul.....det som hände på romme var på stallbacken å där va det inte ens något hål, utan marken bara försvann.....
Det är samma här ute i skogen på vägarna på våren...det blir hål lite här och var...så man får verkligen se upp med vart häst å vagn hamnar...

Tur att din häst var så vaken=) (men de brukar de ju kanske)

Liknande trådar

Hästvård Långt. Finns det något hopp för min häst?? :confused: Jag har en 8-årig valack som gjort ngr få starter på galoppen som ung. Hos mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 207
Senast: mvz
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 508
Senast: Macken22
·
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 440
Senast: jari
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 360
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama