(såvida man inte får tag på en sådan best som Alexandra beskriver...)
Men fy då, kallar du Tekla Terrorist (ja hon heter så, 'efternamnet' kom till på förekommen anledning) för best. Hon som är så skötsam. Hon förstår absolut inte alla stickade grejer hon hittar (mössor, tröjor, vantar, sockar..), hon är absolut inte på bord och fönsterbrädor och hon skulle aldrig drööömma om att med våld bryta sig in i hundmatssäcken
Fast hon har slutat använda balarna som klösbräda, jag satte upp en frigolitskiva istället, och det tillfredsställde hennes 'strimla och förstöra'-behov
Enda anledningen att hon är i livet (jag har mycket svårt att acceptera att djur FÖRSTÖR saker) är att hon är OUTSTANDING som råttjägare. Tog sin första mus vid tretton veckors ålder och sen har hon fortsatt. Jag har inte sett en råttskit i stallet sen hon kom, trots att åringen inte slutat med ovanan att 'fodra råttorna' (dvs drälla massor med mat utanför boxen). Och våra skafferiråttor har flyttat till någon annans skafferi, samma sak med diskbänksråttorna =)
Och ingen av våra andra katter visade minsta intresse för hösilagebalarna (jo grannens kräk som pissade på dem, men de törs inte visa sig i stallet längre, min förra stallkatt spöade dem så grundligt att de tillslut inte vågade beträda vår tomt..*hehe*)
Men kalla Tekla Terrorist som best, det var det jävligaste