rättigtheter för hyrevärd

G

Galore

tjo.
har en vän som bor i en 1:a på 38 kvm, och han vill skaffa katt.
han frågade hyresägaren, av ren artighet om detta var okej. han svarar då att han anser att det är för liten yta, men har han något att säja till om att han inte får ha katt?

Sv: rättigtheter för hyrevärd

Nej, hyresvärden har inget att säga till om. Inte så länge den kommande katten inte förstör lägenheten eller stör grannarna.

fick nu reda på att han hyr i andra hand, vad gäller då?

Då har han väl allt att säga till om?
(hyresägaren)

Fast han kunde ju då komma med ett bättre skäl!

Då gäller förstahandshyresgästens ord. Förstahandhyresgästen ÄR hyresvärd till andrahandshyresgästen i detta läge.

men så länge det inte står i kontraktet om förbud mot djur?
lite fräckt kanske

Hyr man i andra hand bör man nog respektera "förstahandshyrarens" önskemål. Denne någon kanske är allergisk eller liknande. Ingår möbler?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: MJLee
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Luff
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila