Råttans färger m.m

Sv: Råttans färger m.m

Håhåjaja, ingen aning med färger :D

Luktar godare ja, och så är det mer fart med de också... Enda nackdelen är väl att de inte är lika gosiga som hanar förrän de blir tanter, och så är det ju inte lika mycket att ta i. Fast jag kan nog ändå rekommendera honor för när de väl blir tanter finns det inget så underbart - inte ens gamla gubbar kan klå tanter! Det är helt enkelt något väldigt speciellt med en gammal tant... :love:

daamn, nä men 3 olika färger ska det bli lr 2 :p
Champagne o fawn, och något mer..

Det är det som är nackdelen med tjejer att dom inte är lika stora som killarna, det är ju mysigt när dom är lite större =)

Och kanske en burmese, eller siamese :p.. hm har inte sett någon som föder upp sånna.

haha, precis så kan man ju också göra. Nä jag vill nog ha stoora, tillgivna lugna hanar troja ;)

Burmese tror jag det var nån på r8forumet som fick i en kull förut iaf. Och siamese är ju Råtz specialité :D

ja, den enda råttan jag har haft ensam var min första (som jag fick i 10 års present), då visste jag inte bättre, och han fick en kompis så fort jag hade läst på lite.
pojken som är här hemma nu är strax över två år, och han har precis blivit av med sin bror som blev sjuk och fick somna. funderar nu på den smidigaste lösningen, då jag vill ha ett "råttuppehåll" när han inte finns kvar mer.
fawnen (hon var rex också :d) bodde ihop med mammas fawn, och efter ett tag flyttade även en liten blue in i buren. under en period hade jag även ett par agouti hooded damer i en bur brevid, men dom träffades mest genom gallret.
jisses, vad svårt det är att komma ihåg vilka som har funnits samtidigt.... dom har ju varit så många! :love:

Senast ändrad:

Jasså :D

Mejlar runt lite nu och kollar vilka som har några planerade kullar på G.
Eller om någon har bebisar just nu *hoppas*

Vad roligt, står inget på hennes sida om det?!

Vem är nutiz?

Johodå, kolla råttungar på råttsidan och scrolla ner lite ;)

Det är en på msn som köpt två från cosmonita och en av grabbarna som föddes här hemma :) Tror inte att hon är medlem här men läser lite gör hon iaf :p

Ja jag såg det, mailade henne precis nyss och kollade läget. :D

wee, nu har hon svarat och vi skriver på för fullt(mail). Bebisarna är på väg :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka