Rätta mig om jag har fel, men..

roxanne

Trådstartare
visst är det så att man på d-tävling inte behöver vara med i någon klubb? Och att man inte behöver westernutrustning vet jag, men får man rida barbacka?

Man måste vara medlem i en klubb..... Och man får inte lov att rida barbacka men du får ha vilken sadel typ du vill bara utrustningen du väljer inte är inhuman mot hästen!!!!

Det ska framgå av propositionen. Arrangerande klubb bestämmer om de startande måste vara medlem i w-klubb eller inte

Sv: Re: Rätta mig om jag har fel, men..

Är tävlingen en wras tävling så måste du vara wras ansluten. Det är det här med försäkringar och dyl. Vet inte om du bara kan vara wras ansluten och inte tillhöra någon klubb.

Sv: Rätta mig om jag har fel, men..

Varför vill du rida barbacka :confused: :confused:

Sv: Re: Rätta mig om jag har fel, men..

Inte på D-tävlings nivå, då behöver man inte vara medlem i någon WRAS-ansluten klubb. :cool:

/Carina :eek:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Jönköpings Fältrittklubb har varje vecka runt 300 ridande elever på ridskolan. Nu flaggar klubben för att man kan behöva lägga ner...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
387
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
592
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama