Råtta gör konstiga ljud !

Kosi246

Trådstartare
Hej! En av mina hanråttor har 2 ggr låtit lite som en kluckande duva, jag ska ringa veterinären på måndag, är det någon mer som hört det ljuden på sina råttor? Han är snart ett år ! Tack på förhand

Rossel? Råttor har lätt att få luftvägsbesvär. Kan såklart vara något annat också men är man osäker är det inte fel med ett veterinärbesök. Råttor är generellt tysta djur.

Instämmer om rossel. Duvljud är en klassiker.
Blir det mycket så kan ångbad lindra i väntan på veterinärbesök. Jag brukade stänga badrumsdörren och spola hett vatten så badrummet blev ångfyllt. Se bara till att han inte blir nerkyld efteråt.

Tack för svar! Antagligen får han antibiotika om det är luftvägsinfektion? Han är tyst nu sen igår natt. Undrar hur dom undersöker honom han är ju så liten😍

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 727
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama