C
COQ
Jag har provat ett rakt pelham (stl 11,5) på islänningen min idag. När han har vanliga bett som t.ex. tredelade eller raka, har han storlek 10,5 cm. Men frågan är om inte t.o.m. 11,5 cm är för litet? Inte när det gäller munnen, utan mellan den övre ringen och huvudet. Bettet får ju inte trycka emot huvudet.
HUR GÖR NI SOM HAR PELHAMBETT? vilken storlek har ni och hur mycket "mellanrum" finns det mellan övre ring och huvud?
OM ni behöver ett större bett pga att det är för tajt mellan övre ring och huvud, hur stort blir då mellanrummet mellan mungipa-ring?
Har ni någon bild på hur det ska sitta så lägg in den!
12,5 cm såg jätte stort ut på min häst... o det är ju inte så konstigt, det är ju 2 cm större än vad han egentligen skall ha.
HUR GÖR NI SOM HAR PELHAMBETT? vilken storlek har ni och hur mycket "mellanrum" finns det mellan övre ring och huvud?
OM ni behöver ett större bett pga att det är för tajt mellan övre ring och huvud, hur stort blir då mellanrummet mellan mungipa-ring?
Har ni någon bild på hur det ska sitta så lägg in den!
12,5 cm såg jätte stort ut på min häst... o det är ju inte så konstigt, det är ju 2 cm större än vad han egentligen skall ha.