M
Madeleine Nilsson
Jag skickade in ansökan om pass till hästen nu i somras och vad jag har förstått så kommer jag väl inte att få det på ett bra tag. Men det är i alla fall så att i reg.beviset så stavas hennes namn helkonstigt. Jag vill att det ska stavas på korrekt isländskt vis, med isländska bokstäver, inte försvenskat. Som det stavas nu skulle en islänning som läste det uttala det så det låter helt vansinnigt!
Så jag skickade med en lapp där jag beskrev problemet och bad dem att ändra stavningen, till den rätta som jag noggrannt skrev ner.
Så vad tror ni? Kommer de att göra det? Jag skrev och frågade, men fick aldrig nåt svar... Det är ju så dumt om jag får passet efter ungefär ett halvår eller nåt och så står den gamla stavningen kvar!
Förresten, är det nån som har bild på ett isl.häst-pass av den nyaste sorten? (Inte de gamla)
Så jag skickade med en lapp där jag beskrev problemet och bad dem att ändra stavningen, till den rätta som jag noggrannt skrev ner.
Så vad tror ni? Kommer de att göra det? Jag skrev och frågade, men fick aldrig nåt svar... Det är ju så dumt om jag får passet efter ungefär ett halvår eller nåt och så står den gamla stavningen kvar!
Förresten, är det nån som har bild på ett isl.häst-pass av den nyaste sorten? (Inte de gamla)