rätt parningsdag

M

Maggan_p

Hej jag har tänkt tagit valpar på min tik nu vid detta löp, hennes fjärde löp. nu i dag är hon på löpdag 10 hanen är intresserad men då han vill bestiga henne så morrar hon och sätter sig på rumpan.
Vill veta lite om era parningar, hur sent i löpet mm.
Nu börjar blodet att avta....

Sv: rätt parningsdag

Lita på hundarna, rätt parningsdag varierar starkt från tik till tik. Allt ifrån 4-5:e löpdygnet fram till 27-28:e. Vanligast är att rätt dagar ligger runt dygn 10-15. Löpblodet skall ha ljusnat rejält innan det brukar vara dags, så blöder din tik fortfarande kan du räkna med att det inte är dags än.

Mvh,
Duvan

När tiken är "mogen" brukar hon lägga svansen åt sidan när hannen dyker upp om det inte är så att hon hatar hanhunden. Det händer faktiskt att tikar inte godtar ditt arrangerade äktenskap! Prova ev. med en annan hanne om hon lägger undan svansen för denne.

Det är även min hane som jag tänkt para med och jag hoppas tiken accepterar han, dom fungerar bra tillsammans annars...som ni säger så är hon nog inte "mogen" än

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Annique
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 483
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka