Skreppur
Trådstartare
Jag är allergisk mot häst, kanin och hund. Hästallergin var förut över 100% (astma, nässelutslag, snuva, röda ögon och merdärtill) men efter 3 år med sprutor är jag sågott som botad. Men whatever.
Jag har bestämt mig för att prova på iller. Jag är tjurskallig så whynot.
Har läst omkring om illrar lite härvar men har lite "speciella" questions. (:
1. Eftersom illrar knappt fäller, "sprids" deras allergener i huset på samma sätt som katt/hund/kanin då? Jag menar, min lillasyster kan inte ens gå in i ett kattägande hus..?
2. Läste att de tydligen finns i olika hårlag? Vilka hårlag?
3. Finns det färger där de inte har "vitt mönster" i ansiktet? '' Finns det helvita illrar, helsvarta, fläckiga?
4. Hur stora (långa, jag förstår mig inte på vikt) blir honor resp. hanar?
5. Läste på ett forum om en norsk som gav sina illrar någonting som gjorde så att illern inte utsöndrar ngt allergiovänligt ämne lika mkt. Stämmer detta? Det låter väldigt lustigt i mina öron faktiskt. =S
6. Rekommenderade sidor med mkt bilder på de olika "hårlag" och färger??
Tack på förhand!
Jag har bestämt mig för att prova på iller. Jag är tjurskallig så whynot.
Har läst omkring om illrar lite härvar men har lite "speciella" questions. (:
1. Eftersom illrar knappt fäller, "sprids" deras allergener i huset på samma sätt som katt/hund/kanin då? Jag menar, min lillasyster kan inte ens gå in i ett kattägande hus..?
2. Läste att de tydligen finns i olika hårlag? Vilka hårlag?
3. Finns det färger där de inte har "vitt mönster" i ansiktet? '' Finns det helvita illrar, helsvarta, fläckiga?
4. Hur stora (långa, jag förstår mig inte på vikt) blir honor resp. hanar?
5. Läste på ett forum om en norsk som gav sina illrar någonting som gjorde så att illern inte utsöndrar ngt allergiovänligt ämne lika mkt. Stämmer detta? Det låter väldigt lustigt i mina öron faktiskt. =S
6. Rekommenderade sidor med mkt bilder på de olika "hårlag" och färger??
Tack på förhand!