rätt hundras..??!!??

border_kelpie

Trådstartare
Hej

Jag funderar på att köpa en kompis till min underbara tik bella på 1 år ... när vi köpte henne så hade vi redan en hund men efter att den hunden (cassie) fick cancer och var tvugen att åka vidare till hundhimlen så ha jag börjat fundera på att skaffa en hund kompis igen. Men nu undrar jag vilken ras som skulle kunna passa mig och min familj.

Mina krav:

1.den ska helst vara en soffpotatis inomhus
2. vara mycket aktiv ute som orka springa mycket
3.men ska endå klara sig utan för mycket motion
4.den ska inte behöva så mycket mental träning eller aktivering
5.inte vara för liten eller förstor

hmm haha verkar som jag vill ha en drömhund :D

men om ni kommer på nån så snälla skriv :bump:

Sv: rätt hundras..??!!??

ja jag har läst lite om dom :D och kromfohrländer då dom verkar mest passa till oss.. hah fast hunden måste klara av att leka och lite stim och stoj :rofl:

Varför skulle en whippet inte kunna leka?

Kromfohrländern är trevlig, min fd granne har 3 stycken. Det är ofta ganska okomplicerade mjuka hundar.

Jag tänkte också whippet fast jag inte vet något om rasen. De flesta rashundar kostar mellan 10 000-12 000 kronor och så gör nog även whippet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 170
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 807
Senast: Bison
·
Hundträning Såg en annan tråd, och har funderat på detta tidigare. Jag har en chihuahua tik på 11 år, kastrerad och frisk. När hon var 3 år gammal...
Svar
10
· Visningar
3 249
Senast: a1agnlju
·
Hundavel & Ras Vår kastrerade lagotto kille på 11 år fick för flera år sedan diabetes, och i samband med detta började han förlora synen, idag är han...
Svar
3
· Visningar
632
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka