Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

pitchi skrev:
Meesa Heesa är tyvär död.

F*n! Förstod väl det när jag äntligen hittat någon som faktiskt betäckte andra ston än QH...får väl leta vidare då :(

Lone Bright Star kanske... :idea: Jag ska behålla avkomman för högst min egen skull ;)

gubben skrev:
Lone bright Star är också enormt fin :love: Skulle inte tacka nej till en sån ;)

Nej, han är rätt läcker...och är duktig också. Gillar att dom inte är så höga;)...är less på alla 1.70 hästar som man måste ha stege för att kliva upp på... :angel:

Hallå alla!
Lägg in lite BILDER nurå! Är väldans o-inne på det här med quarter, vill se hur dom "ska" se ut jag me!! :banana:

Jag sökte på Google för att se på lite olika quarters :D
Då hittade jag denna hingst (Victory Dash)...

Jag gillade inte alls hans rumpa/rygg.... Han kan ju i.o.f.s stå konstigt....
BILD

Här har ni annars fina hästar...

"Skeets Bo Badger" f.2003 hingst :love: (vill köpa)
185.pjpeg

"Smokin Little Bo" f.2002 hingst
171.pjpeg
172.pjpeg

Dom såg ju trevliga ut! Jäääklarns vad kort rygg den nedre såg ut att ha. Ryms man där? :angel:

Inte så konstigt..

En olycklig kombination av kanske något kort i ryggen, lite svank. Lägg därtill väldigt överbyggd och sluttande kors...

Inte bildskönt precis men Quarters är ju ofta överbyggda och man eftersträvar ju sluttande kors på reininghästar...

mvh Eva

Det må väl vara att man eftersträvar sluttande kors m.m.
men jag tycker att han såg mycket värre ut än alla andra quartrar som nämnts i den här tråden.... Det var därför jag reagerade på hans utseende...

Katana skrev:
Vill se bilder på era favoriter!

Som min lilla bäbis som snart står här hemma i hagen!!!! :love:
Har inga bilder just nu, men det kommer!!

Är "Smoking Little Bo" samma häst som Bobo, den som blev utan mamma?

Med tanke på namnet han har så är han väl troligtvis efter Dash for Cash och då är det en kapplöpningsquarter och de kan se lite annorlunda ut..... :angel:

/Carina :eek:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: Fiorano
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka