Rastgård!!

fettso

Trådstartare
Ja nu har vi tänkt bygga en rastgård till kissarna:love:
In med bilder på era rastgårdar, vill ha massor av tips!!:)

Sv: Rastgård!!

Här finns bilder på våran rastgård: http://www.eikefjords.se/rastgard.htm

Vi grävde en "fåra" där rastgården skulle ha sina ytterkanter som vi sedan fyllde med betong/cement, sen la vi plankor på med stora spik i som stack ner i betongen så när det brände så satt plankorna fast :) Sen bygde vi resten av skelettet och sist klädde det med nät, svets-nät på sidorna, eftersom det är mest stabilt och snyggast, och kycklingnät på taket. Jag ska sätta upp mer hyllor längs väggarna så dom har mer att klättra på, men allt har sin tid :)

Nussikan, den är ju jättefin:)
Till och med min skeptiske make tycker vi ska bygga ngt liknande!!;)
Bär du ut kissarna dit när det är fint väder?
Eller finns det ngn anslutning till huset?

Tack! :laugh:
Den sitter ju i förbindelse till våran inglasade/innätade altan, så det är ett hål i väggen från altanen ut i rastgården och sedan sitter det en kattlucka i altandörren, så dom kan gå in och ut som dom vill :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 033
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
403
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka