L

loctite

Min ettåring har haft rasp på båda bakbenen sen i somras. Kom hem från lösdriften förra veckan, och den har varken blivit bättre eller sämre. Men i morse var ena bakbenet rejält svullet, o det är garanterat pga raspen. Försökt få tag på vet, men svarar inte ens på akutnumret... (superakut är det ju inte heller eg, för hästen är inte halt o verkar inte ha ont heller) Men, vad kan jag göra? nån som har tips på nån bra salva som är receptfri?

Sv: Rasp

Fick tag på vet nu iaf. Hon rekommenderade acitylsalicylsyra...

Sv: Rasp

Har hästen mkt hovskägg?

Vanlig mugg/rasp ska ju hållas torrt och rent, jag har bra erfarenhet av en salva som heter Fucidin-Hydrocortison. En kombo av Fucidin och cortison som både läker och stillar klåda. Dock på recept.

För hårda skorpor kan det vara bra med Salicylsyrevaselin.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 228
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 322
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka