Rang-Tan: the story of dirty palm oil

Va? Iceland är företaget som reklamfilmen gäller. Skulle landet Island ha bannlyst filmen? Eftersom de inte finns i Sverige så lär den inte visas på våra kanaler.
 
Va? Iceland är företaget som reklamfilmen gäller. Skulle landet Island ha bannlyst filmen? Eftersom de inte finns i Sverige så lär den inte visas på våra kanaler.

:o så går det när jag läser för fort. MEN kommentera gärna det övriga, är det ett smart sätt att visa liknande reklamfilmer i TV och digitala medier för att lyfta den typen av frågor?
 
Ja jag tror att det är väldigt listigt att använda sig av söta tecknade figurer och att skapa filmer som man sannolikt redan från start vet inte kommer att kunna visas på TV. Videon blir oändligt mycket mer intressant när den är förbjuden och då kan den få ännu större spridning till ännu mer intresserade tittare, utan att man ens behöver betala för utrymme på TV. Folk länkar till den och visar den för varandra istället.
 
Ja jag tror att det är väldigt listigt att använda sig av söta tecknade figurer och att skapa filmer som man sannolikt redan från start vet inte kommer att kunna visas på TV. Videon blir oändligt mycket mer intressant när den är förbjuden och då kan den få ännu större spridning till ännu mer intresserade tittare, utan att man ens behöver betala för utrymme på TV. Folk länkar till den och visar den för varandra istället.


Precis som jag gör här. :D

Jag tycker det är en jättefin liten film, väldigt enkel med ett klart budskap som är lätt att ta till sig och som jag gärna sprider för att jag tycker det är viktigt.

Slarvigt av mig att inte läsa artikeln ordentligt! Men filmen hoppas jag innebär att fler personer försöker undvika palmolja.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp