Lager
Trådstartare
Har ni sett den här fina reklamen? Kommer den visas i Sverige tror ni? Är det ett smart sätt att lyfta känsliga frågor - som miljö, mat, och känslan av inskränkningar i den heliga shoppingrätten?
Bannad av Island...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va? Iceland är företaget som reklamfilmen gäller. Skulle landet Island ha bannlyst filmen? Eftersom de inte finns i Sverige så lär den inte visas på våra kanaler.
Ja jag tror att det är väldigt listigt att använda sig av söta tecknade figurer och att skapa filmer som man sannolikt redan från start vet inte kommer att kunna visas på TV. Videon blir oändligt mycket mer intressant när den är förbjuden och då kan den få ännu större spridning till ännu mer intresserade tittare, utan att man ens behöver betala för utrymme på TV. Folk länkar till den och visar den för varandra istället.
Problemet är ju att palmoljan ofta ersätts med alternativ som är lika dåliga eller sämre, men som just nu inte får lika mycket uppmärksamhet.Slarvigt av mig att inte läsa artikeln ordentligt! Men filmen hoppas jag innebär att fler personer försöker undvika palmolja.
Problemet är ju att palmoljan ofta ersätts med alternativ som är lika dåliga eller sämre, men som just nu inte får lika mycket uppmärksamhet.
Precis. Oatly ersätter ju palmoljan med kokosolja nu, alla blir nöjda just nu men hur bra är det?https://www.wwf.se/wwfs-arbete/ekol...oja-och-forandrade-marknader/1551360-palmolja
Nu läste jag lite bara för det... You live and learn.