Randiga strumpor - nyårspanik!

emma74

Trådstartare
Jag blev övertalad att gå på nyårsfest med lite cirkustema och lyckades få ihop något att ha på mig. Detta innebar ett lån av korsett av en vän och nu insåg jag precis att jag inte kan ha strumpbyxor under (eller de hålla-in-magen-trosor jag tänkte behövdes) för då blir det knepigt att gå på toa under kvällen. Men jag skulle behöva hitta svart-vit-randiga strumpor och panikhandla i morgon. Men var - såg bara strumpbyxor på ett enda ställe idag? Bor i Stockholm. Eller något annat förslag?
Så här går det när man är spontan och sen inte hinner tänka innan. :nailbiting:

Lårhöga strumpor är i princip hopplöst att få tag på ute i butiker om man vill ha nått annat än nät och vanliga stay-ups vill säga. Finns bra sidor på nätet, men det hjälper ju ts föga med tanke på tidsnöden och att klippa strumpbyxor till strumpor funkar fint.

overknees borde man väl kunna köpa randiga på valfri alternativaffär i sthlm ligger väl bluefox(?) bör väl finnas avsevärt fler men jag har dålig koll på sthlm.

overknees borde man väl kunna köpa randiga på valfri alternativaffär i sthlm ligger väl bluefox(?) bör väl finnas avsevärt fler men jag har dålig koll på sthlm.

Bluefox var det enda stället som hade randiga - och bara stumpbyxor, kollade på shock och de hade inget alls...

Lårhöga strumpor är i princip hopplöst att få tag på ute i butiker om man vill ha nått annat än nät och vanliga stay-ups vill säga. Finns bra sidor på nätet, men det hjälper ju ts föga med tanke på tidsnöden och att klippa strumpbyxor till strumpor funkar fint.
Går det alltså att klippa av stumpbyxorna utan att de typ trådar upp sig? (Här kan jag ha hittat en lösning)

Går det alltså att klippa av stumpbyxorna utan att de typ trådar upp sig? (Här kan jag ha hittat en lösning)

Japp, det har jag gjort med många strumpbyxor just för att strumpor är svåra att hitta och det funkar utmärkt. Kanten rullar sig lite, men ingen har trådat upp sig :)

Japp, det har jag gjort med många strumpbyxor just för att strumpor är svåra att hitta och det funkar utmärkt. Kanten rullar sig lite, men ingen har trådat upp sig :)
:up:
Då får det bli det! (och då får man ha såna där hemska strumpebandshållare till antar jag?)

Köper dem oftast på nätet, ibland vid ett fåtal tillfällen finns såna på Lindex och då brukar jag köpa också, så jag har några stycken :angel:

:laugh: Japp

Fast jag älskar strumpor och strumphållare så det där med hemska håller jag inte med om :D

Ha ha, jo jag kanske lär mig att gilla dem - det kanske är för att jag inte är bekant med dem helt enkelt...
Jag är ju i grunden en jeans & tischa-tjej ;)

Så sjukt mycket bekvämare än strumpbyxor så jag begriper inte att nån ens vill ha dylika tingestar på sig när det finns strumpor :confused:

;)

Så sjukt mycket bekvämare än strumpbyxor så jag begriper inte att nån ens vill ha dylika tingestar på sig när det finns strumpor :confused:

;)

Nej strumpbyxor är ju lite hopplöst eftersom grenen alltid sitter en dm längre ner - oavsett storlek, så det kanske är lösningen med fristående strumpor?
(Sen hur jag ska lyckas med kjolen som egentligen skulle borde varit en strl större men jag gav upp och min kompis lovade att det skulle lösa sig när kan snör korsetten... och allt det andra - det får jag se i morgon ;) )

Avrapportering: Det blev helt enkelt svarta stay-up (som roade sig med att ramla ner när kvällen närmade sig slutet), för affären hade stängt när jag hann dit. Utan att gå in på detaljer så var dessa väldigt uppskattade (trots det fåniga nerkasandet), och mer bekväma än strumpbyxor... så @Gnist du får gärna tipsa om siter med strumpor ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 348
Senast: cassiopeja
·
J
  • Låst
Hästvård Min häst som fick konstaterat "troligen lindrig fång" och behandlades med finadyne i 5 dagar för ca. 2 veckor sedan känns fortfarande...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 016
Senast: joneya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar