Ranchjobb i USA?

F

fridam

Hej alla! Jag tänkte bara kolla om någon har nån erfarenhet av att jobba på en ranch i USA? Jag skulle jätte gärna åka dit en sommar när jag blir äldre men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga och så... Så om någon vet nått om det så hör gärna av er =D.

Sv: Ranchjobb i USA?

Inte så myckt hjälp, men det stod om det i nån hästtidning, typ Hästmagazinet. Men det är väl ett år sen kanske.... Då var det om nån ranch där man antingen kunde vara vanlig gäst, eller hjälpa till och jobba... Kan leta lite och se om jag har kvar tidningen. Det stod om priser också.

Tack! Det skulle vara jätte snällt ;)! Mycket bättre än ingen hjälp alls i alla fall =).

Det har ar bara ett vanligt tips, i all valmening.

Var forsiktig om du aker over, se till att du ar forsakrad och att du har ordning pa papprena. Att aka over och jobba pa ranch svart och da oforsakrad samt illegalt kan bli bade dyrt och smartsamt. Om det ar en working ranch och ingen duderanch kan du hoppa upp och satta dig pa att boskapen ar vild och att de flesta hastar ar "cowboy broke", dvs kan hoger/vanster/stopp.

Vet inte om staterna har ett youth exchange program, men kanada har det. Vilket ar ett oppet jobbvisa som galler ett ar, for att kvalificera for det behover du ha x antal tusen pa ditt konto, vara under 30 ar och ha ett pass :) de ger ut 500 sadana visan till svenskar/ar sa det galler att vara snabb.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar