Ranch Trail hinder!!

S

Sellan

har ni några bilder?

förutom bro, grind och kasta lasso på dummy.

Vad har ni sett för roliga hinder på tävlingar?

Hur många tävlar Ranch Trail härinne? på tävlingar har jag sett startfält med mest 5startande.. (D-nivå) är det mer populärt söderut?

Sv: Ranch Trail hinder!!

Tipps på nya inslag i Ranch Trail kan vara att flytta (framför dig i sadlen) en tygkalv på 10 kg.från en punkt till en annan. Ta dig upp och ner för en bank snyggt och prydligt (ej som hoppningen gör det). Gå genom vatten, typ halkfri vattengrav fast på längden då. Släpa en rejäl buske förslagsvis genom att backa med hästen. Det var några tips från mig. Bara att sätta igång och träna och sedan hoppas jag att ni kommer och tävlar på vår Ranch Trail Cup nästa år där det finns massor av prispengar att hämta. Ps det finns lite bilder på www.ranctrail.se Ds

när man ska lasta, hur ska man göra då? följa med in? eller klappa hästen på rumpan å så får den gå in själv??

hur mkt kostar det i anmälningsavgift ungefär? (tidigare år altså)
och hur många startande? tror inte att jag kommer upp på den nivån/kan åka så långt men är nyfiken...

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 890
Senast: Lycan
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·
Western Min klubb ska ha träning för tävling om några månader igen, och jag ska återigen försöka knåpa ihop mönster till bland annat trail. Har...
Svar
15
· Visningar
2 781
Senast: kim99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama