Q

Qudexco

Håller för tillfället på att sälja mitt rambo rug vintertäcke..jag köpte det för ett x antal år sedan för ca 2500kr efetr dessa år har det blivit endel lagningar på det men det är helt vatten tätt och jätte varmt..som sagt jag håller på att sälja det nu och efetrsom det är en del lagningar (ca 5 st i olika storlekar) dock saknas inget tyg utan det är bara revor..satte jag priset på 250kr exl frakten då..är detta på tok för lite för detta täcke? jag la ut annonsen på bukefalos radannonser och fick ett ENORMT gensvar...vad tycker ni att detta täcke är värt?? OBS!! DETTA ÄR INGEN ANNONS!!

Täcket är värt så mycket som folk är beredda att betala för det.

Svårt att organisera på ett bra sätt, men helt klart det bästa - budgivning. :smirk:

400-500kr tycker jag. Beror lite på hur stora revor det är och var dom sitter. Hade det varit helt, så kunne du säkert fått 1000kr. Är jättebra täcken, och kostar mkt nya.

Jo jag har försökt organisera en budgivning men av någon konstig anledning verkar väldigt många dra sig ur då..hmm :confused:

haha det är ett 145 (fasst ganska stort) du kan ju PMa om du är mer intresserad..

Oj dåär det på tok för stort då..min pålle drar 155-165 annars och detta täcke passar på honom hehe..så synd då!

Lägg ut det på tradera.com så med det som du kan tänka dig som lägsta pris så får folk bjuda på det!
Jag har sålt MÅNGA saker där och det är ett kanonsätt att bli av med grejer till ett bra pris - för BÅDE dig och köparen!

Att många dra sig ur är väl inte så konstigt.
Att du har satt ut täcket på annons till ett visst pris och sedan helt plötsligt vill ha det till budgivning bara för att det var många som var intresserade tycker jag faktiskt är lite fult. :mad: Jag hade garanterat dragit mig ur för jag tycker att detta tillvägagångssätt är dålig stil.

Sedan kan jag hålla med om att jag nog tycker att du kunde satt ett högre pris ifrån början för dessa täcken är guld värda, men att ändra sig bara för att många är intresserade, det gör man bara inte.

Kan du inte ta bort annonsen, lägga in en ny (skriv lite annorlunda eller nåt!) och sätt ett pris på typ 500-800, så får du kanske inte lika många svar, men jag tror säkert du kan sälja täcket till detta pris.
Horsewares täcken är väldigt populära (o fruktansvärt bra), så det är inte konstigt att folk svarar när det är så billigt! Kanske inte alla som har råd eller vill köpa ett nytt Horseware?

det tycker faktiskt inte jag..om jag får över 25 olika svar och folk som vill bjuda över är det väll klart att jag säljer till högst bjudande?? det tror jag att alla skulle göra..är det någon som vill köpa det för 250kr och en annan som är beredd att lägga 500kr är det väll iaf för mig klart att den som bjuder högt får det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka