iafia
Trådstartare
Jag ska köpa ett RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE till min unghäst. Hon fyller 3 år i maj iår så hon är inte helt färdigväxt. Hennes mor som jag ägt hade x-full i grimmorna och alla träns var i full men satt på yttersta hålet. Min 3 åring har nu ett full träns, nosgrimman sitter ganska långt in på hålen, alltså ganska small nos än, men huvudet är ganska långt och tror det kanske växer lite till(?).
Har läst att de är något små i storleken, ska jag välja en standard (full) eller till större häst (x-full)?
Måste skicka efter då jag inte bor nära någon återförsäljare och så vill gärna köpa rätt storlek direkt.
Hon är 162 cm nu, blir nog en 168cm så det är ju en "större" häst men efter Tornesch så ganska ädel ändå.
Gud så svårt! Har ni några tips?
Och har ni några erfarenheter på att rida in unghästar på detta träns?
Har läst att de är något små i storleken, ska jag välja en standard (full) eller till större häst (x-full)?
Måste skicka efter då jag inte bor nära någon återförsäljare och så vill gärna köpa rätt storlek direkt.
Hon är 162 cm nu, blir nog en 168cm så det är ju en "större" häst men efter Tornesch så ganska ädel ändå.
Gud så svårt! Har ni några tips?
Och har ni några erfarenheter på att rida in unghästar på detta träns?