Rally lydnad *bilder*

B

Borboleta

Som jag skrev i en tidigare tråd så har jag börjat på en prova på kurs i rally lydnad. Jobbade senast vårt pass var så tränaren var snäll nog att låta mig få en privatlektion idag :bow:

Så lite bilder, är alltså andra gången vi tränar ihop (hunden har tränat vanlig lydnad men det är bara lite och länge sen och jag har *S* tja jag lär mig :angel: )

Först myspaus (fotografen sov första delen av passet *S*)
ChilligFigomatte.jpg

Alla.jpg

Jag sittande, fråga inte var tränaren gör på den nedersta *S*

Så skulle vi träna slalom:
merkoner.jpg

Så här kul kan man ha när vovve är så fokuserad på matte att han kliver rakt över alla koner *S*
haha.jpg

Men vi samlade ihop oss igen och försökte mer (och titta konerna står :banana:)
Slalom.jpg

Killen var jätteduktig som vanligt, han tycker verkligen det är jättekul

Sv: Rally lydnad *bilder*

Han är en portugisisk vattenhund (fast inte rasenligt klippt).... otroligt trevlig hund är han

Senast ändrad av en moderator:

Jäklar vilken koll han har på dig! :idea:

Och det är väl inte bara godiset som lockar va...? ;)

Han ser jättefin ut, du gjorde helt rätt som valde honom. Trevlig hund verkar det vara! :bow:

Jäklar vilken koll han har på dig! :idea:

Och det är väl inte bara godiset som lockar va...? ;)

Han ser jättefin ut, du gjorde helt rätt som valde honom. Trevlig hund verkar det vara! :bow:

Godis?? Va?? neeeej då :angel:

Men han är lättränad oavsett, tycker detär skitkul :D

Vad fint, och vad roligt det ser ut!
Nu gav du mig tips inför morgondagens träning;)

Och vilken fin hund!

Vi hade superkul :D

Förutom att gå slalom mellan konerna gick vi runt dom och minskade för varje varv (först runt alla fyra sen runt tre osv)... kul men gud så snurrig man blir :p

ooooh, rallylydnad!!! :bow: jag tycker verkligen det låter som en sport gjord för mej! (vad ego det lät :smirk:) och nu har vi äntligen fått en tränare till våran lilla klubb, så nu kan man faktiskt gå en kurs. Längtar som en galning till att få prova! :bump:
Vad fin vovve du har förresten :love: Jättesöt!

Det ÄR verkligen jättekul :bump:

Har varit på träöning idagmen det blev en lugn träning för det var alldeles för varmt.

Liknande trådar

Hundhälsa Mitt första inlägg här på många år, nytt användarnamn. Läser i vanliga fall nästan dagligen här på forumet men postar aldrig något...
Svar
3
· Visningar
2 313
Senast: Lona
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 476
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag måste bara få skriva av mig om min helt överväldigande arbetsupplevelse med Frodo idag. För er som inte är bekanta med mig och mina...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Nu har jag och vovve anmält oss till en nybörjarkurs i rallylydnad. Är det någon här som håller på med rally-lydnad månntro...
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
182 423
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar