Räknat fel totalpoäng?

Lillasystern

Trådstartare
Jag och pålle var på vår första tävling i helgen.

Jag är jättenöjd med vår prestation med tanke på att det här är en häst som mest bara sprungit rakt fram på skogsvägar.
Men jag misstänker att dom räknade ihop våra finalpoäng fel för när jag räknar får jag det till högre poäng, vilket innebär att jag skulle fått en högre placering i B-finalen.

Räknar jag på fel sätt kanske?

Våra poäng var:
Tölt 4,0 3,5 3,0
Trav 4,5 3,5 3,0
Skritt 4,5 4,5 4,0
Galopp 4,5 5,0 4,5

Någon kunnig som kan hjälpa mej räkna ut slutpoängen?

Sv: Räknat fel totalpoäng?

Egentligen verkar det konstigt, de flesta klubbar för att inte säga alla tillämpar Icetest, Det som kan ha skett är i så fall ett inmatningsfel av de som skrev i sekretariatet under finalen. Dessvärre är det inget som kan regleras i efterskott, och har egentligen ingen praktiskt betydelse ens om du vunnit B-final eftersom här finns ingen rätt att få gå upp i A final. Den kommer först i öppenklass.

Men jag har full förståelse för om du blir besviken.

Nu förtiden får vinnaren av s.k. lätta klasser även gå upp i A-final.

/Malin

Nej placeringsmässigt spelar det inte så stor roll för mej utan det vikitga är att jag själv vet vilka poäng jag egentligen fick.

Jag tror allt att Stormur tillämpade det förr förra helgen på sin lätta hösttävling.

När infördes det?

Jag vann en B-final i lättklass förra året, men fick inte rida A-final.
Detta var en av Vindurs tävlingar.

Det infördes i år eller förra året, kommer inte ihåg.
Samtidigt som alla de nya "lättklasserna" (FYC-reglementet) integrerades i FIPO.
Officiellt finns det inte längre något som heter lätt klass, utan bara klasser som går på olika licenser.
Men det är precis som med 1:a och 2:a klass inom avelsvisning - det finns inte kvar officiellt, men i folkmun.

Det tillämpas på alla tävlingar där arrangörerna vet om det.
Domarna har ofta fått informera sekretariatet om regeln.

/Malin

Det måste ha varit förra året den infördes. För då vet jag flera som fick rida A-final sedan de vunnit B-finalen. Första gången blev vi väldigt förvånade när vinnaren av B-finalen fick rida med oss i A-final (eftersom det inte varit så förut) så därför minns jag det väl.

Och i söndags hände det mig! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka