Rakapparat, Hjälp!

MadicDomino

Trådstartare
Jag är på jakt efter en bra rakapparat till min cocker spanielkorsning, som behöver rakas från haka till privata delar nu vid sommartid för slippa hotspots.

Att klippa det kort "för hand" blir alldeles för tjockt och extremt fult. Har rakat han tidigare med en riktig proffstrimmer, men nu kan jag inte låna en sådan längre. :(

Hur många watt behöver jag? Något speciellt jag ska tänka på? Kan en vanlig billig "människohuvud"trimmer duga ifall jag klipper det kort förhand innan jag rakar? Eller ni råkar inte ha ett tips på en bra variant? Min maxbudget är väl runt 1000-lappen, men mycket mycket gärna under det!

Tack i förhand!

Sv: Rakapparat, Hjälp!

Klippmaskin, kanske är rätt ord för det jag letar efter! Jag kan inget alls om dessa apparater :D:o

Inte helt lätt att få det jämt/snyggt när man är ovan så jag skulle verkligen rekomondera dig att ta kontakt med ett trim i din närhet, blir ju biligare också än köpa all utrustning själv och troligen bra mycket snyggare också

Det har faktiskt blivit snyggt dem gångerna jag själv fixat till han. Klipper alltid han vanligtvis med så, det är inga större problem. Har ingen större lust att lämna han till ett trim. :)

Och skulle han se förjävlig ut så gör det inget. Han klipps för han ska må bra och slippa hotspots. ;) :D Men tack för tipset!

Men hur många watt börjar jag ha på maskinen? Behöver fixa till det kanske 1-2 gånger på sommaren, så jag är inte ute efter någon supermaskin. Som sagt, tips på maskiner, tack!

Senast ändrad:

Jag skulle satsa på en riktig maskin, typ Oster. Den är dyr, men leta på blocket så kan du hitta beg. inom din budget. Att köpa billiga vanliga hårtrimmers rekommenderar jag inte, de funkar sällan ens till det de är gjorda för mer än en gång. Så det blir dyrare i längden + enormt frustrerande.

Vi köpte nyligen en Moser Rex på Teknikmagasinet, tror den kostade 799 kr. Vi behöver kunna klippa ner en katt vars päls tovar sig något grymt och till detta funkade den utmärkt. Blev kanske inte den snyggaste klippningen men det beror nog mycket på att jag inte alls har någon som helt erfarenhet av att klippa med maskin ;) samt att kattstackaren redan hade en del rejäla tovor och där fick man ju klippa alldeles intill skinnet medan på resten av kroppen blev det längre...

Tycker själv att den funkade bra och var lätt att hantera samt till ett hyfsat pris. Har provat billigare varianter tidigare men de har varit totalt skräp.

Det har faktiskt blivit snyggt dem gångerna jag själv fixat till han. Klipper alltid han vanligtvis med så, det är inga större problem. Har ingen större lust att lämna han till ett trim. :)

Och skulle han se förjävlig ut så gör det inget. Han klipps för han ska må bra och slippa hotspots. ;) :D Men tack för tipset!

Men hur många watt börjar jag ha på maskinen? Behöver fixa till det kanske 1-2 gånger på sommaren, så jag är inte ute efter någon supermaskin. Som sagt, tips på maskiner, tack!

Ok tycker du det så är det ju så.
Oster är inte biliga men bra maskiner, håller i många år.

Köp absolut inte en klippmaskin avsedd för mäsnniskohuvud!

Den nyper fint i pälsen, och sen är din klippning över för all framtid....

Satsa på en maskin för hundar, jag har en Moser, den klippte jag min riesentik med, funkade bra!

Men en Oster är oslagbar!
Men när min gick sönder, så fick det bli en billigare, för jag hittade ingen beg på Oster på annons.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka