Raka nacken själv?

strawberrysylt

Trådstartare
När jag är hos frisören vill jag ha det väldigt kort i nacken, så där tar hon med rakapparat.
Jag har flera gånger tänkt att jag ska köpa en egen och raka där mellan frisör-besöken, det växer ju så fort!

Det finns säkert några här som gör det själva tänker jag? Är det svårt? Vad har ni för rak-apparat?

:)
 
Det vore smart. Jag brukar raka nacken också, men nu var det längesedan sist så håret har vuxit som ogräs där. Men det känns svårt när det är nacken, man har ju inte ögon i nacken tyvärr :D
 
När jag är hos frisören vill jag ha det väldigt kort i nacken, så där tar hon med rakapparat.
Jag har flera gånger tänkt att jag ska köpa en egen och raka där mellan frisör-besöken, det växer ju så fort!

Det finns säkert några här som gör det själva tänker jag? Är det svårt? Vad har ni för rak-apparat?

:)
Valfri hårtrimmer funkar nog bra, nacken är dock inte så lätt att ta själv. Jag missar ofta lite, och då har jag ju ändå samma längd över hela huvudet.
 
Behöver du ha en snygg kant är det nog klurigare, beroende på hur mycket virvlar du har.

Jag har en billig (!) Från netonnet och klipper mig varannan vecka 4 mm hela huvudet. Missar inte något, går på 10 min max och då är jag väldigt noggrann.
 
När jag är hos frisören vill jag ha det väldigt kort i nacken, så där tar hon med rakapparat.
Jag har flera gånger tänkt att jag ska köpa en egen och raka där mellan frisör-besöken, det växer ju så fort!

Det finns säkert några här som gör det själva tänker jag? Är det svårt? Vad har ni för rak-apparat?

:)
En vanlig engångsrakhyvel borde väl funka? De med bara ett blad.
 
Jag trimmar min sambo i nacken. Han har någon billig trimmer från typ Teknikmagasinet, inget speciellt alls. Din mamma kanske kan göra det på dig? Är inte så svårt att hålla efter det som frisören klippt.
 
Tack för alla svar :).

Behöver du ha en snygg kant är det nog klurigare, beroende på hur mycket virvlar du har.

Jag har en billig (!) Från netonnet och klipper mig varannan vecka 4 mm hela huvudet. Missar inte något, går på 10 min max och då är jag väldigt noggrann.

Hmm, ja lite virvlar och så har jag nog där ja, kan kanske bli lite trixigt...

Åh, hade varit kul o se bild på dig :). Jag hade helrakat huvud förut en kort period, men det är länge sen nu, men det var skoj o prova.

En vanlig engångsrakhyvel borde väl funka? De med bara ett blad.

Hmm njaej, det tror jag inte, jag vill ju inte bli helt kal, utan ändå ha några mm kvar...

Jag trimmar min sambo i nacken. Han har någon billig trimmer från typ Teknikmagasinet, inget speciellt alls. Din mamma kanske kan göra det på dig? Är inte så svårt att hålla efter det som frisören klippt.

Hmm ja, det kanske är bäst att låta någon annan göra det... tror inte mamma velat dock, men kanske nån kollega eller så... :)
 
Hmm, ja lite virvlar och så har jag nog där ja, kan kanske bli lite trixigt...

Åh, hade varit kul o se bild på dig :). Jag hade helrakat huvud förut en kort period, men det är länge sen nu, men det var skoj o prova.

Jag klipper ju i typ alla riktningar utom helt medhårs på hela huvudet därav jag tror det blir svårt med en rak känt i nacken själv men vet ju inte hur dåligt det blir om man testar. Det är en sak jag velat testa, att spara en del hår på huvudet men jag vill kunna hålla efter sidor o nacke själv då och det verkar svårt 😅

Jag har kanske en bild men jag vill inte lägga upp den här 😆
 
Jag klipper ju i typ alla riktningar utom helt medhårs på hela huvudet därav jag tror det blir svårt med en rak känt i nacken själv men vet ju inte hur dåligt det blir om man testar. Det är en sak jag velat testa, att spara en del hår på huvudet men jag vill kunna hålla efter sidor o nacke själv då och det verkar svårt 😅

Jag har kanske en bild men jag vill inte lägga upp den här 😆
Nu får du nog bjuda buke på en bild 😆
 
När jag är hos frisören vill jag ha det väldigt kort i nacken, så där tar hon med rakapparat.
Jag har flera gånger tänkt att jag ska köpa en egen och raka där mellan frisör-besöken, det växer ju så fort!

Det finns säkert några här som gör det själva tänker jag? Är det svårt? Vad har ni för rak-apparat?

:)

Jag köpte billiga klippmaskiner men de höll bara i några månader och var plågsamma att klippa med (både bokstavligen och resultatet). Sen köpte jag istället en ur Professional- serien och den är nu inne på sitt 12:e år och extremt lättanvänd.

För att klippa i nacken bra, behöver man dubbla speglar (spegla nacken och ta det till nästa spegel så att man ser). Använder badrumsskåpet som har speglar på insidan. Tycker det funkar bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 795
Senast: Amha
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 008
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 399
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp