Glimten
Trådstartare
Jag har lagt märke till att min ponny på senare tid har fått ganska konstig päls. Om ni tänker er fölpäls, åt det hållet! Den är inte alls så glansig som den brukar vara. Han håller på och fäller men till skillnad från alla de andra hästarna i stallet så har han fortfarande mycket vinterpäls kvar. I övrigt är han fin. Han har inte tappat hull och är pigg och glad. Jag ska skicka in ett träckprov men funderar på om ni har några tankar om vad det kan vara? Kan det vara mask som gör det eller brukar de falla ur då också?
Denna bild är tagen för ett par veckor sedan. Jag upplever honom som blekare i färgen nu. Har tyvärr ingen bild på det.. Jag köpte tillbaka honom i december efter att ha sålt honom för 5 år sedan. Ägde honom tidigare i 6 år. Jag kan inte minnas att han såg ut såhär vid pälsfällningen. OBS, han är alltså blekare nu än på bilderna. Dock ser han ut såhär i kroppen. Det är alltså bara pälsen som har förändrats...
Såhär brukar han se ut på sommaren, lite ljusare kanske;
Tacksam för alla funderingar
Denna bild är tagen för ett par veckor sedan. Jag upplever honom som blekare i färgen nu. Har tyvärr ingen bild på det.. Jag köpte tillbaka honom i december efter att ha sålt honom för 5 år sedan. Ägde honom tidigare i 6 år. Jag kan inte minnas att han såg ut såhär vid pälsfällningen. OBS, han är alltså blekare nu än på bilderna. Dock ser han ut såhär i kroppen. Det är alltså bara pälsen som har förändrats...
Såhär brukar han se ut på sommaren, lite ljusare kanske;
Tacksam för alla funderingar