Räknar på kostnader

E

Egonson

Vilket blir billigast, om man ger 1 kg Lucern som kostar 125 kr/30 kg, eller 0,3 kg Krafft Protein som kostar 360 kr/30 kg?
(Altså per dagsgiva)
Behöver ett proteinsmockat foder, och försöker klura ut vad som är billigast förutom Soja.

Jag är supersämst på matte :o :eek:
 
Sv: Räknar på kostnader

Krafft protein blir lite billigare men lusern bättre för hästen. Soja klart billigast. 0,5 kg lusern o 0,1 kg soja (ungefär) blir både billigare o bättre än 0,3 kg K protein.
PL
 
Sv: Räknar på kostnader

Varför är lucern bättre än krafft?

JAg ger min häst fn Nya Krafft Groov , vore det bättre med Lucern istället?
Min häst har tendens till korsfölamning så jag ger henne så litet sädesfoder som möjligt...
 
Sv: Räknar på kostnader

Det var nog just Krafft Protein som menades :)
Inte alla Kraffts fodersorter.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 522
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hästen måste ha så socker- och stärkelsefattigt det någonsin går. Stallets hösilage har i år 18 gr srp per kg foder... 🙈 Hästen äter...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 897
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp