Rådjur *suck*

vippan

Trådstartare
Jag blir så less... Nu har rådjuren haft party i trädgården :(
Knopparna på höstflocksen och rosorna rök för ett par dagar sedan och i natt har de varit precis vid altanen och ätit upp mina penséer. Så nära huset har de aldrig varit förut!

Penséerna skulle jag väl byta så småningom men de var så otroligt fina i år och blommade som bara den som små buskar i krukorna :cry:

Var hittar man nya blommor till krukorna nu?

Sv: Rådjur *suck*

Jag trodde du skulle fråga hur man blir av med rådjuren och inte var man köper blommor nu.:laugh:

Blommor finns väl alltid att få tag på även om utbudet är mindre nu.

Finns blodmjöl att lägga ut som ska göra att rådjuren inte äter blommorna. Även någon slags spray som man spayar på växterna ska också göra dom oaptitliga.

Det kom in en tant till vår lokala "granngård" och frågade hur man blev av med rådjuren i trädgården och fick lite olika förslag men det säkraste är Gyttorps röda sa ägaren med en blinkning.

Vi hade påhälsningar av de vilda svinen nu häromnatten. Glufsade i sig hälften av potatisen i trädgårdslandet som bara ligger 20 meter från ett bostadshus. Trodde aldrig att de skulle komma upp så nära huset och käka. Känns ju inte som man vill ha elstängsel där så nära huset.

Jo, visst är det så, men jag vill ju ha fint runt min altan! Hm, det får bli nya blommor + blodmjöl eller så får jag täcka över dem varje kväll med nät...

kan du inte flörta med en jägare då? om tomten ligger utanför stadsplanerat område så får du väl jaga på direkt inpå huset om du känner för det?

EDIT: är det inte jaktsäsong på viltsvin året om nu också pga av stammens kolossala fortplantning?

kan du inte flörta med en jägare då? om tomten ligger utanför stadsplanerat område så får du väl jaga på direkt inpå huset om du känner för det?

Ingen dum idé:idea:

Just nu sitter jag vid fönstret och ser monstret beta i hagen, inte särskilt långt bort. Hoppas att han/hon håller sig där!

EDIT: är det inte jaktsäsong på viltsvin året om nu också pga av stammens kolossala fortplantning?

Årsgrisar är lovliga hela året. Det är bara det att de är så s-tans svårjagade. Ganska skygga djur (här iaf) och rör sig mest under nätterna eller precis efter skymning och innan gryning = inte så bra skjutljus då:crazy:.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 092
Senast: alice
·
Trädgård & Växter *host harkel* Gjorde ett album med bilder på våran tomt, vi har bott här sedan 15 maj. Säljarna av huset har planterat buskar, träd...
Svar
17
· Visningar
2 014
Senast: Mammadutt
·
Övr. Katt har jag och sambon (och hunden) haft nu.. Och det börjar minst sagt bli lite jobbigt. *långt* Hoppas någon orkar läsa! Lite...
2
Svar
25
· Visningar
4 625
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24