Radiostationer på nätet

Mynta2

Trådstartare
Förut lysnade jag alltid på en utländsk rockkanal på nätet, man bara slog på sedan spelades radiostationen i min Winamp. Sedan blåste jag hela datorn och installerade om alltihopa, och nu går det inte slå på en enda radiokanal..Är det nåt tilläggsprogram jag ev behöver ? När man slår på, så frågas det om jag vill öppna eller hämta hem..öppna såklart..så har jag ju alltid gjort. Min Winamp öppnas och jag ser kanalen...men inget händer...Bhuuu...hur ska jag göra ?? :cry: . Är det Winampen som är fölegad eller ? Har inte samma nu som då..den nu är äldre version.

http://windowsmedia.msn.com/radiotuner/findstations.asp?locale=41D&genre=CR

100,5
 
Sv: Radiostationer på nätet

Följde länken, kollade web-sajten, klickade på tune-in - Funkade. Fast i Windows Media Player.

Jag föredrar också WinAmp. Den funkar i regel bättre när det gäller web-radio. Media Playern hackar mer.

Det jag kan tänka mig är att du har problem med reglerna i din router/brandvägg eller personlig brandvägg på PCn. Du hade kanske en gammal länk till en "stream" som kanske sände på port 80. Den porten är i regel öppen i alla brandväggar. Den som nu finns kanske sänder på någon annan port. Jag kunde inte hitta någon info om detta. Kollar man på olika stationer som finns med i WinAmp (ShoutCast Radio) så kan man se att en station kanske sänder fyra olika strömmar på olika portar.

Antingen provar man en annan "stream" eller så konfigurerar man sin brandvägg att tillåta trafik på den aktuella porten.
 
Sv: Radiostationer på nätet

Fast jag har ingen brandvägg...Vad menar du med tune-in ?
 
Senast ändrad:
Sv: Radiostationer på nätet

Glömde kanske lite... Via din länk så klickade jag på stationen - gick sen in på dess hemsida för att kolla om jag kunde hitta nåt om portar etc... På deras sida så finns det "Tune in". Dvs man klickar där och så hoppar stationen i gång i min Media Player.

Har du inte brandvägg i någon form så vet jag inte riktigt vad det kan vara?!? ... Kör man via vanligt telefonmodem så brukar ju det kunna bli rätt hackigt ljud, men ljud får man i alla fall.
 
Sv: Radiostationer på nätet

Nu har jag grejjat om i nån inställning i Winampen, kommer ej ihåg vad...nåt med filer den skulle spela upp..eller nåt...och provade sedan med radiokanalen..Och vipps så spelades den upp i Medaiapelaren...Så nu går det att lyssna. Tack så mycket för dina svar.
 
Sv: Radiostationer på nätet

OK... Då hade det kanske att göra med typ av filformat och vilken mediaspelare som spelar vilka filer? ?!???
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp