Rådgivande bedömning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jemeni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 601

jemeni

Trådstartare
Hej!
Någon som vet något om den rådgivande bedömningen av äldre ston?
Den infördes förra året och ska ske i samband med (tex 3 årstest)
Men någon som vet vad man får ut av den..
Kostnader..
m.m

Sv: Rådgivande bedömning

Saxat från ASVH:

*Stona bedöms i en exteriörbedömning med visning vid hand, av exteriördomare. Poäng ges EJ utan endast muntligt och skriftligt omdöme i moment enligt 50-poängsskalan och en slutlig klassindelning, samt en allmänt rådgivande kommentar om hingstval vid ev. insättning i avel.
*Ev. tävlingsmeriter eller andra prestationer ska finnas dokumenterade och bifogas anmälan.
*För ston utan sportmeriter kan ett enkelt frivilligt ridprov genomföras. Nivå som 3-årstest, dvs. ridbar i alla gångarter båda varv. Betygsätts G, IG, ej utfört.
*Ett särskilt protokoll används där det framgår att stoet har genomgått rådgivande bedömning.

Vet tyvärr inte mer än så. Jag hade hoppats att jag skulle kunna visa mitt 5-åriga sto utan föl i samband med fölmöstringen i höst (ska förhoppningsvis visa annat sto och föl där), men det kanske inte går...

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
760
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Tilly_85
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
571
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka