Vet inte vad jag ska göra åt mitt problem,jag har haft häst i ca 15 år och min nuvarande hästar har jag haft i 10 och 3 år.fram till 2008 var jag som vilken ryttare som helst jag älskade långa galopper och var egentligen inte rädd för nånting,sen hände det en olycka med min äldre häst där jag skadades rätt svårt och det har gjort mig lite nervös inför hästar.den äldre blev sjuk ganska snabbt efter olyckan och krävde inte nån mer ridning.därför köpte jag den yngre hästen.han är en underbar häst och när jag har honom i gång så känner jag ingen direkt rädsla,när jag känner det tex om han är på hugget och hoppar till för allting då hoppar jag hellre av.men ofta älskar jag fartfyllda galopper med honom,ska nu börja gå kurser med honom för att utvecklas mera.men nu när han stått ett längre tag pga en skada så har jag så svårt att komma upp på honom igen,jag har fortfarande olyckan i huvudet,men vet att när jag väl kommer upp så lossnar allt och jag blir säkrare,men just det här steget är jätte svårt mår nästan illa innan jag kommer upp.vet dessutom att om jag ramlar av och skadar mej igen så kommer jag förmodligen inte ens kunna gå längre.funderar på att köpa en säkerhetsväst för att se om det kan få mig att känna mogna säkrare.