K
koftena
Har haft mitt sto sen hon var unghäst. Hon har alltid varit en ängel att hantera men bråkig att rida. Vi sålde henne förra sommaren men fick tillbaka henne i vintras. När vi fick tillbaka henne var jag livrädd för henne. Vågade som mest skritta o det knappt själv. Observera att jag haft egen häst sedan jag var liten, är vuxen nu. Nu rider jag henne i skritt o trav o vissa dagar tar jag en kortare galopp på henne.Så vi har kommit framåt det har vi. Men jag är rädd för att rida henne. Min man säger att vi kan sälja henne, han rider oxå, om jag vill. Men vill jag verkligen det? Hon är en svårriden häst o jag tvekade innan vi köpte tillbaka henne men hon är ju ändå vår lilla tjej så vi gjorde det.
Är det lönt att vara rädd bara för att man älskar sin häst eller bör jag byta häst? Vi har bara haft henne hemma sen feb. Hon utvecklas hela tiden men även om hon vissa dagar är otroligt snäll så blir jag osäker såfort hon försöker stegra o sånt.
Hennes beteende är en ren olat så hon har inte ont, men jag vågar inte ta konflikten med henne när hon är som värst. Jag struntar i att trava eller galoppera de dagar jag känner att hon är på dåligt humör.För att inte visa henne att jag inte klarar av henne.
Vad gör jag, jag vill ha råd utav er!!
Är det lönt att vara rädd bara för att man älskar sin häst eller bör jag byta häst? Vi har bara haft henne hemma sen feb. Hon utvecklas hela tiden men även om hon vissa dagar är otroligt snäll så blir jag osäker såfort hon försöker stegra o sånt.
Hennes beteende är en ren olat så hon har inte ont, men jag vågar inte ta konflikten med henne när hon är som värst. Jag struntar i att trava eller galoppera de dagar jag känner att hon är på dåligt humör.För att inte visa henne att jag inte klarar av henne.
Vad gör jag, jag vill ha råd utav er!!