R
ratjacks
Mina hästar en nordis & en shettis har börjat att vägra gå genom grinden till ena hagen, den är drygt 3 meter bred så den är inte liten precis. när vi skall in till boxarna på kvällen så brukar jag koppla nordisen och leda honom igenom men på sista tiden har han börjat rygga precis vid öppningen för att sedan rusa in med mej hängande i snöret sedan får jag gå efter shettisen och göra om samma sak igen, på morgonen är det samma cirkus ut till hagen fast nu har jag börjat att inte försöka ta ut dom utan bara släpper ut dom från boxarna så får dom själva välja om dom vill ut till hagen där det finns bete eller stanna där dom är.
vad jag vet har inget hänt vid grinden som skulle kunna orsaka fenomenet, det ligger en kabel nergrävd under grinden som matar staketet men jag kan inte höra att det slår över någonstans men hästarna kanske känner det ändå ?
tacksam för ide'er o råd.
MVH Göran
vad jag vet har inget hänt vid grinden som skulle kunna orsaka fenomenet, det ligger en kabel nergrävd under grinden som matar staketet men jag kan inte höra att det slår över någonstans men hästarna kanske känner det ändå ?
tacksam för ide'er o råd.
MVH Göran