Råd/tips tack

Diabetikern

Trådstartare
Ska kasnke åka och titta på en "äldre" hund snart. Hunden ifråga är lite över året.
Har ju redan innan en hund och har ju gått i funderingar att skaffa en till. dvs om min hund och den andra kommer övverens vilket jag inte tror blir något problem.

Vad bör jag tänka på när jag träffar den "nya" hunden för första gånegn? Eller rättare sagt vad bör jag fråga om? Lite bakgrund och sådär.

Jag börjar bli smått nervös så det enda jag kan komma på vad jag behöver fråga om är vad för mat den äter nu och försäkring. Men lite mer måste jag ju kunna fråga om *s'

Alla tips mottages tacksamt :)

Mvh Diabetikern
 
Sv: Råd/tips tack

Övertog själv en 1-årig schäferhane. Han hade haft ett helvete som valp och unghund. Räckte att man reste sig från stolen så flög han iväg ut i hallen. Satt nästan 1 år i en bur utan kontakt med folk. Jag gjorde så att jag gick inte till honom, utan han fick komma till mig. Detta tog nästan ett år, men sen, världens bästa kompis. Tyvärr blev min älskade Zam blind och fick avlivas för ett år sen. Låt det ta sin tid, sen har du en verklig kamrat.
 
Sv: Råd/tips tack

Glömde skriva att jag var dagmatte då också, var inga som helst problem med dom.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 313
Senast: Puffindog
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 911
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 905
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 883
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp