Råd tack!!!

J

Jensan

Min pålla har nu 2 lite större sår efter slagsmål i hagen. de är nu "torra" efter det att jag tvättat ordentligt med koksalt samt använt socatyl. Men... svullnaden verkar inte ge sig ännu. Ena bakbenet är svullet från mitten av skenbenet (där en rispa finns) ned till kotan. Lite varm. Ingen höjd kroppstemp. Hon har även ett sår på halsen som är måttligt svullet och "torrt". Hon går lite stelt.

Här spöregnar det, och jag funderar - ska jag ta hem henne från betet eller vad är bäst? Hon är en rätt lat 3-åring och busar inte nämnvärt i hagen. Vad tycker ni?

Sv: Råd tack!!!

Du ska nog ha henne på obsrevation och se vad som händer. Sätt på henne ett regn täcke men det är nog bra att hon rör på sig. Så inte svullnaden går upp när hon står inne. Det är vad jag tycker men du får ju göra som du vill.
Men lite tips på vad jag skulle göra iaf.

Liknande trådar

Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·
Hästvård Min häst har någon vecka haft lite torrare fläckar i karlederna fram så tänkte att det kanske var mugg så köpte lactacyd och tvättat med...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: clovergirl
·
Hästvård Min häst sparka sig själv på insidan av bakbenet straxt innan jul det var inget sår bara päls som saknades men benet var jätte svullet...
Svar
3
· Visningar
3 207
Senast: clovergirl
·
Hästvård I morse kom dottern in och meddelade att tvåårshingsten hade ett stort sår på utsidan strax under vänster framknä, bakom tjockaste delen...
Svar
12
· Visningar
1 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka