Calazirya
Trådstartare
Har funderat fram och åter på om tiden för valp börjar mogna.
Skall studera till hösten vilket innebär 4 år av mer flexibelt liv än när jag jobbat.
Har tänkt åter uppta livet på bruks igen och om det behövs, leda lite kurser och ev utbilda mig mer(intruktör ) .
Har en Schanuzer hane som fyller 8 år ( är 7 ½ ) but he´s still going strong.
Mina ambitioner är iallafall att träna/tävla lydnad, bruks och ev sök(räddning).
Men samtidigt vet jag inte om jag orkar meden hund som kräver allt för mycket av den biten och inte kan stessa av och leka soffpotatis ibland.
Dessa raser har diskuterats.
Grand Danois
Labrador ( Dual Purpose )
Amstaff
Rottweiler
Bullterrier
Rätt olika hundar egentligen men jag är helt uppe för förslag och tips.
Håranlag, storlek och färg spelar mindre roll men jakthund och ren sällskaps hund är kanske inte det ultimata
Så fram med lite tips
Skall studera till hösten vilket innebär 4 år av mer flexibelt liv än när jag jobbat.
Har tänkt åter uppta livet på bruks igen och om det behövs, leda lite kurser och ev utbilda mig mer(intruktör ) .
Har en Schanuzer hane som fyller 8 år ( är 7 ½ ) but he´s still going strong.
Mina ambitioner är iallafall att träna/tävla lydnad, bruks och ev sök(räddning).
Men samtidigt vet jag inte om jag orkar meden hund som kräver allt för mycket av den biten och inte kan stessa av och leka soffpotatis ibland.
Dessa raser har diskuterats.
Grand Danois
Labrador ( Dual Purpose )
Amstaff
Rottweiler
Bullterrier
Rätt olika hundar egentligen men jag är helt uppe för förslag och tips.
Håranlag, storlek och färg spelar mindre roll men jakthund och ren sällskaps hund är kanske inte det ultimata
Så fram med lite tips