Mammas
Trådstartare
Jag tog förra året över en rätt misskött kolonilott. När jag tog över det var det vår så det hade redan börjat växa upp en del ogräs, jag var därför lite efter redan från början. Fräste upp den med jordfräs men det växte så otroligt fort att jag inte riktigt hann med. Det parat med lite problem i familjen under hösten gjorde att den förföll helt. Innan jag hann ner för att höststäda kom snön, och den har legat sedan dess... Nu börjar dock våren komma, med den lusten att komma igång. Snön är inte borta ännu (ligger ett par decimeter snö över hela kolonilottsområdet) så jag har inte ens sett hur illa den ser ut ännu. Men jag är nu peppad på att ta tag i det och hålla efter den från start.
Steg ett är alltså att riva upp allt gammalt nu när snön släpper. Men sedan då, vad kan jag göra för att underlätta? Jag inser ju att jag måste rensa rensa rensa för att bli av med fröna till ogräset, men kan jag göra något annat för att få det lättare? Jag har insett att jag ska köpa en liten röjsåg för att hålla efter gräset (har gräsgångar), vi har en handdriven gräsklippare som inte rår på mitt sega gräs, förra året klippte jag med häcksaxen, men jag inser att det är för mycket, när jag dessutom har ogräs som frodas och lotten är på 150 kvadrat så det är en hel del att hålla efter, minst sagt...
Så, stort som smått, vad har ni för råd?
Steg ett är alltså att riva upp allt gammalt nu när snön släpper. Men sedan då, vad kan jag göra för att underlätta? Jag inser ju att jag måste rensa rensa rensa för att bli av med fröna till ogräset, men kan jag göra något annat för att få det lättare? Jag har insett att jag ska köpa en liten röjsåg för att hålla efter gräset (har gräsgångar), vi har en handdriven gräsklippare som inte rår på mitt sega gräs, förra året klippte jag med häcksaxen, men jag inser att det är för mycket, när jag dessutom har ogräs som frodas och lotten är på 150 kvadrat så det är en hel del att hålla efter, minst sagt...
Så, stort som smått, vad har ni för råd?