I
Incontestable
Hej allihopa!
Det är såhär att jag har en hankatt som snart är två år.
Jag hade två från början.
Dessa är innekatter.
Från början skaffade vi en honkatt och en vecka senare kom hankatten och de växte upp tillsammans men för 3 månader sedan så var det någon hemma hos oss som öppnat fönstret och honkatten försvann.
Vi satte upp lappar över hela bostadsområdet med bilder och beskrivning.
Hon var även ID märkt i örat.
För tre veckor sedan ringde bovärdarna (De som sköter om gårdarna)och berättade att det hittat henne död i området där vi bor.
Och till saken hör att sedan hon försvann så har min hankatt levt vidare ganska okej ensam.
Han jamade fruktansvärt första veckan och letade efter henne.
Jag kan ej ha honom som utekatt då han är blind på ena ögat och jag är rädd att han får stryk av andra gårdskatter.
Jag har nu gjort slut med min sambo och har flyttat till en etta på 45 kvadrat meter.
Och nu är min fråga då jag ska flytta honom hem till mig imorgon.
Kommer han att vantrivas från att ha bott i en tvåa och flyttas till en etta?
Jag har funderat på att köpa en ny kattkompis åt honom då jag jobbar ganska mycket och är borta hemifrån en del.
Jag tror att han nog trivs bättre med sällskap på en trång yta än ensam?
Vad ska jag göra???
Vill att katten ska må bra!
/Lina
Det är såhär att jag har en hankatt som snart är två år.
Jag hade två från början.
Dessa är innekatter.
Från början skaffade vi en honkatt och en vecka senare kom hankatten och de växte upp tillsammans men för 3 månader sedan så var det någon hemma hos oss som öppnat fönstret och honkatten försvann.
Vi satte upp lappar över hela bostadsområdet med bilder och beskrivning.
Hon var även ID märkt i örat.
För tre veckor sedan ringde bovärdarna (De som sköter om gårdarna)och berättade att det hittat henne död i området där vi bor.
Och till saken hör att sedan hon försvann så har min hankatt levt vidare ganska okej ensam.
Han jamade fruktansvärt första veckan och letade efter henne.
Jag kan ej ha honom som utekatt då han är blind på ena ögat och jag är rädd att han får stryk av andra gårdskatter.
Jag har nu gjort slut med min sambo och har flyttat till en etta på 45 kvadrat meter.
Och nu är min fråga då jag ska flytta honom hem till mig imorgon.
Kommer han att vantrivas från att ha bott i en tvåa och flyttas till en etta?
Jag har funderat på att köpa en ny kattkompis åt honom då jag jobbar ganska mycket och är borta hemifrån en del.
Jag tror att han nog trivs bättre med sällskap på en trång yta än ensam?
Vad ska jag göra???
Vill att katten ska må bra!
/Lina